קהילת המודיעין האמריקאית המעיטה ביכולת של קוריאה הצפונית לפתח יכולת נשיאת נשק גרעיני שיאיים על ארצות הברית, כך עולה מדיווח של הניו יורק טיימס. על פי גורמי מודיעין בעבר ובהווה, זה אחד מכשלי המודיעין הגדולים בהיסטוריה האמריקאית.

בתחילת כהונתו של ממשל טראמפ, אמרו אנשי המודיעין כי משטרו של קים ג'ונג און אמנם ייצר פצצת אטום, אבל יש זמן - עד ארבע שנים - להאט או לעצור את פיתוח הטיל שמסוגל לפגוע בערים אמריקאיות באמצעות ראש נפץ גרעיני. 
לדבריהם, למנהיג הצפון קוריאני יש הרבה בעיות מבית, מה שנותן לנשיא טראמפ הרבה זמן לבחון אפשרות של משא ומתן או צעדי נגד. אחד הגורמים שהשתתף בהערכות המצב בתחילת כהונת טראמפ, אמר כי האומדנים היו שקים לא יוכל לפגוע בארצות הברית לפני 2020, או אפילו 2022. 

ההערכה של המומחים התבססה, בין היתר, על כך שמרבית הניסויים בטילים לטווח בינוני שביצעה פיונגיאנג נכשלו. בנוסף, למרות שקוריאה הצפונית ביצעה חמישה פיצוצים תת קרקעיים של פצצות אטום, בארצות הברית הערכו שהיא עדיין נמצא במרחק של שנים מפיצוח פצצת מימן, הנחשבת ליותר עוצמתית. 
אלא שתוך חודשים, הערכות האלה התבררו כלא רלוונטיות. מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן, הכניס המשטר הרודני של קים טכנולוגיית טילים חדשה, במהירות שהפתיעה גם את גורמי המודיעין האמריקאיים. התוצאה היתה סדרת ניסויים שהדגימו את היכולות של הטילים החדשים. 
גם יועצו של טראמפ לביטחון לאומי, הרב מקמאסטר, אמר כי "המירוץ של קים ג'ונג און לקו הסיום היה יותר מהיר ולוח הזמנים היה הרבה יותר מכווץ ממה שאנשים האמינו". 

באנון מתנצל

יועצו לשעבר של הנשיא טראמפ, סטיב באנון, חזר בו מהדברים שצוטטו בשמו בספר "אש וזעם: בתוך הבית הלבן של טראמפ", שנכתב על השנה הראשונה של ממשל הנשיא הנוכחי ועורר את זעמו של טראמפ. 
באנון, שהודח מתפקידו בבית הלבן בחודש אוגוסט, צוטט בספר כאומר שהפגישה של דונלד טראמפ ג'וניור ובכירי הקמפיין של טראמפ עם קבוצת אנשים מרוסיה היתה "בוגדנית" ו"לא פטריוטית". בתגובה אמר 616487 כי באנון איבד את שפיותו, וכי אתר ברייטברט צריך להיפטר מיושב הראש שלו. 

סטיב באנון ודונלד טראמפ. ציטום: רויטרס
סטיב באנון ודונלד טראמפ. ציטום: רויטרס
דונלד טראמפ ג'וניור הוא גם פטריוט וגם אדם טוב", אמר באנון בהצהרת ההתנצלות שלו. "הוא היה בלתי נלאה בהגנה על אביו ועל סדר היום שעזר לשנות את הכיוון אליו צועדת המדינה שלנו. לדבריו, האמריות שצוטטו כוונו כלפי פול מנפורט, לשעבר מנהל הקמפיין של טראמפ ולא כלפי בנו. 
אני מתחרט שהאיחוד שלי להגיב לדיווח הלא מדוייק לגבי דון ג'וניור הסיט את תשומת הלב מההישגים ההסיטוריים של הנשיא בשנה הראשונה לכהונתו".