תושבים ותיירים רבים מילאו אתמול את חופי הים של סידני שבאוסטרליה, ורבים אחרים התקבצו ליד המזגנים, ביום החם ביותר בעיר זה 79 שנה. בעוד בחצי השני של כדור הארץ המשיכו הטמפרטורות לשבור שיאים של כפור, זינקו אתמול זינקו הטמפרטורות בסידני ליותר מ־47 מעלות.



השירות המטאורולוגי של מדינת ניו סאות' ווילס הודיע כי הטמפרטורה הגבוהה ביותר נרשמה אתמול בפרבר המערבי של סידני פנרית', שם נמדדו לא פחות מ־47.3 מעלות, הנתון הגבוה ביותר שנמדד עד כה באזור. תחילה נמסר כי מדובר ביום החם ביותר שתועד אי פעם בסידני, אולם בהמשך התברר כי מדובר ביום החם ביותר מאז 1939, אז נמדדו 47.8 מעלות.



רבים ניצלו את היום הרותח כדי להצטנן בחופי הים, בנהרות ובאגמים הסמוכים לעיר. בהאר ואמיר קאשפי, שהתחתנו אתמול, החליטו להמשיך עם הצילומים בפארק למרות החום הכבד. "אני מזיעה והשושבינה שלי מזיעה", אמרה הכלה. "אני חושבת שנקצר את החתונה, נלך ישר למלון ונקפוץ לבריכה".



חום קיצוני בסידני אוטרליה. צילום: רויטרס



משחק הקריקט הבינלאומי בין אוסטרליה לבין בריטניה אומנם נערך על אף הטמפרטורות הגבוהות, אולם יום המשחקים בטורניר הטניס הבינלאומי של סידני בוטל משום שהטמפרטורה חצתה את רף ה־40 מעלות. השחקנית הצרפתייה קריסטינה מלדנוביץ' הייתה בעיצומו של המשחק נגד אלן פרז מאוסטרליה, כשהודיעה כי לא תוכל להמשיך. "חום של 43 מעלות הרגיש כמו 50 מעלות על המגרש", צייצה מלדנוביץ'. "אני מתנצלת בפני המעריצים, אבל זו הפעם הראשונה בקריירה שפרשתי באמצע משחק".



לנוכח החום הכבד פורסם איסור חמור וגורף על הדלקת אש, וגם המעשנים נקראו לשמור על זהירות. "אחד הדברים השכיחים ביותר הוא שריפה שנגרמת מהשלכת בדלי הסיגריות לקרקע", אמר רוב רוג'רס משירות הכיבוי. "אנשים צריכים לזכור שהקנס על כך הוא 1,300 דולר".



קור אימים בארה"ב


בעוד באוסטרליה מתבשלים בחום, בארה"ב נמשך גל הכפור הקיצוני. אחרי סוף שבוע שכלל "פצצת ציקלון" וסופת קור נרחבת, שבה ירד שלג גם בפלורידה, עדיין נרשמו אתמול בבוקר שיאים של טמפרטורות נמוכות. באטלנטיק סיטי נמדדו 19 מעלות מתחת לאפס, בטרנטון שבניו ג'רזי 18.8 מעלות מתחת לאפס ובפילדלפיה 15.5 מעלות מתחת לאפס.



בשעות אחר הצהריים היו הטמפרטורות אמורות לעלות מעט, אולם לא לזמן רב. בשעות הלילה ובמשך היום צפויה לפקוד את המערב התיכון ואת החוף המזרחי מערכת חורפית נוספת, שתביא גשם ממזרח אוקלהומה לאלבמה ושלג מאזור הימות הגדולות באזור מישיגן, וויסקונסין ואילינוי עד צפון ניו אינגלנד. הקלה של ממש צפויה רק ביום רביעי, אז הטמפרטורות צפויות לעלות מעל האפס.



בתוך כך, גם באירופה החורף ממשיך להכות ללא רחם. כוחות צבא ומשטרה הוזעקו במהלך יום שבת בלילה ואתמול בבוקר כדי לחלץ אלפי נהגים ונוסעים שנתקעו בכבישים במרכז ספרד אחרי סופת שלגים. מרבית כלי הרכב התקועים הין בכביש AP-6 במחוז קסטיליה ולאון, ובאזור הצפון־מערבי של מדריד. "אלפים כמונו תקועים פה בלי מידע", אמר קרלוס טרבינו, שהיה נאלץ להמתין עם רעייתו במשך 13 שעות בדרך למדריד. "לא אומרים לנו מה הם עושים ומה יקרה לנו. לא ראינו מפלסת שלג במשך שעות".