המלכה אליזבת השנייה הודתה כי יום ההכתרה שלה ב־2 ביוני 1953, שהיה אחד הימים החגיגיים ביותר בחייה, אינו זכור לה באופן חיובי במיוחד, מאחר שהמסע שעשתה בכרכרה אל הטקס היה "איום ונורא" והכתר שהונח על ראשה היה כבד מאוד. בראיון נדיר לסרט תיעודי של  ה־BBC לציון 65 שנה לעלייתה על כס המלוכה בבריטניה, אשר ישודר ביום ראשון הקרוב, סיפרה המלכה כי הנסיעה בכרכרה מכנסיית ווסטמינסטר עד  הארמון, שנמשכה לא פחות משעתיים, הייתה "איומה". "נשענים רק על עור, זה לא הכי נוח", ציינה המלכה, שהייתה אז בת 25 בלבד. 
 
היא גם התייחסה לכתר סנט אדוארד, שמשקלו שני קילוגרמים ורבע, שאותו הייתה צריכה לשאת על ראשה במהלך הטקס הארוך. "יש לכתרים כמה חסרונות, אבל חוץ מזה, הם די חשובים", אמרה המלכה, שלכבוד הסרט התאחדה פעם נוספת עם הכתר, לראשונה מאז 1963, אך הפעם הוא נותר על השולחן.
המלכה גם נזכרה בטקס קודם שבו נכחה, כאשר אביה ג'ורג' השישי עלה לכס המלוכה במקום אחיו אדוארד השמיני, שנאלץ לפרוש בשל רצונו לשאת לו לאישה גרושה אמריקאית. "ראיתי טקס הכתרה אחד והייתי המקבלת בטקס אחר, וזה די מדהים", אמרה, "אני מניחה שזו מעין התחלה של חיים חדשים בתור ריבון".

יום תחילת כהונתה של המלכה אליזבת
יום תחילת כהונתה של המלכה אליזבת