השחקנית המוערכת ביותר בצרפת, קתרין דנב, היא אחת מ-100 שחקניות, סופרות ואקדמאיות צרפתיות שכתבו מכתב פתוח כנגד קמפיין ME too ("גם אני") שפרץ בעקבות גל האשמות בהטרדות מיניות כנגד בכירים בתעשיית הבידור בארה"ב, ואמרו כי גברים צריכים להיות "חופשיים להתחיל עם נשים". הם כינו אותו "ציד מכשפות" ואמרו שהוא מאיים על החירות המינית.



"אונס הוא פשע, אבל לנסות לפתות מישהו, אפילו באופן מתמיד הוא לא", נכתב במכתב הפתוח. "גברים נענשו ללא משפט, איבדו את מקומות עבודתם, כשכל שעשו זה לגעת למישהי בברך או לנסות לגנוב נשיקה. על כך שדיברו על נושאים אינטימיים במהלך ארוחות ערב מקצועיות או על כך ששלחו הודעות טעונות מינית לנשים שלא השיבו להם תשומת לב".



המכתב תקף את קמפיין "גם אני" וקמפיינים דומים לו בצרפת על כך שהביאו ל"גל טיהור פוריטני". הוא טען כי "מחאה לגיטימית ונחוצה נגד אלימות מינית כלפי נשים, בעיקר בחייהן המקצועיים, הפכה לציד מכשפות. מה שהחל כשחרור נשים על מנת שידברו הביא לתוצאה הפוכה - אנו מרתיעים אנשים על מנת שידברו 'נכון', משתיקים את מי שלא מתיישר, ונשים שמסרבות לשתף פעולה עם המציאות החדשה נתפסות כבוגדות". 


מפגינות בעד קמפיין "גם אני". צילום: רויטרס
מפגינות בעד קמפיין "גם אני". צילום: רויטרס


המכתב הוסיף כי הקמפיין "תרם לרעיון ויקטוריאני לפיו נשים הן רק ילדות שיש להגן עליהן". החתומות על המכתב טענו כי הן מגנות על החירות המינית וכי "החופש לפתות הוא חיוני. כנשים, אנו לא מזהות את עצמנו בפמיניזם הזה, שמעבר לגינוי של ניצול לרעה של כוח, מביא לשנאה של גברים ושל מיניות".

דנב בת ה-74, לשעבר מועמדת לאוסקר, אמרה בעבר כי היא מתנגדת לקמפיין ולקמפיין דומה לו בצרפת שקרא לנשים "לזהות את החזיר שלהן". השחקנית אמרה בשנה שעברה: "זו לא הדרך לשנות דברים, זה מוגזם. אחרי 'לזהות את החזיר שלך', מה הלאה? 'לזהות את הזונה שלך?'".