הסכם הגרעין צפוי להישאר בתוקף, לפחות עד הפעם הבאה: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צפוי להודיע היום (שישי) על השארת ההקלות על איראן, כפי שנחתמו בהסכם הגרעין עמה, כך דיווח הבוקר כתב סוכנות הידיעות 'בלומברג'. טראמפ, שאמר בעבר כי יבטל את הסכם הגרעין, יכריז כאמור בהמשך היום ככל הנראה על החלטתו על המשך ביטול הסנקציות והשארת ההסכם על כנו. החלטה אחרת, לפיה יחזיר את הסנקציות על איראן, משמעותה למעשה ביטול ההסכם, שמגביל את תוכנית הגרעין האיראנית.



הקונגרס האמריקני מחייב את הנשיא להחליט כל שלושה חודשים אם איראן מצייתת לעסקה ולאשרר מחדש את הקלת הסנקציות כלפיה. פקיד אמריקני אמר ביום רביעי כי אם טראמפ יוותר על הסנקציות הקשורות לגרעין, יטיל הממשל צעדים חדשים וממוקדים נגד אישים ועסקים איראנים. דיווח זה מגיע בניגוד להערכה קודמת של שר האוצר האמריקאי מאמש. סטיבן מנוחין אמר אתמול כי הוא מצפה שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יטיל סנקציות חדשות על איראן. "אנחנו ממשיכים לבחון את הנושא", אמר מנוחין, "הצגנו את הסנקציות האפשריות ואני חושב שיהיו עוד".



מוקדם יותר הלילה אמר דיבר טראמפ בנושא סוגיית המהגרים והתייחס בגסות למדינות מוצאם של המהגרים מאפריקה ומהאיטי. "מדוע שנרצה לקבל מהגרים ממדינות מחורבנות?", אמר על פי גורמים שנכחו במקום. הבית הלבן לא הכחיש את הדברים. עוד דווח כי טראמפ קרא להביא מהגרים מ"מדינות כמו נורבגיה".