נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, איים היום (שני) "לחנוק" את הכוח שמקימה ארה"ב בסוריה "לפני שהוא ייוולד". ארה"ב הודיעה אתמול כי היא תומכת בתוכניות להקמת "כוח רחב יותר" על מנת להגן על שטח שמוחזק בידי המיליציות הכורדיות בצפון סוריה. "מדינה שאנו מכנים בעלת ברית מתעקשת להקים צבא טרור על גבולנו", אמר ארדואן. "מה יעשה צבא הטרור חוץ מלפגוע בטורקיה? משימתנו היא לחנוק אותו לפני שייוולד".  


 
הקואליציה בהנהגת ארה"ב אמרה אתמול כי היא עובדת עם המיליציות הכורדיות להקים כוח חדש לפטרל בגבולות עם טורקיה ועיראק, וכן בתוך סוריה לאורך נהר הפרת שמפריד בין שטחן לשטח שבשליטת משטר אסד. ארדואן אמר כי טורקיה השלימה את ההכנות למבצע צבאי בשטח בשליטת הכורדים שבצפון סוריה. "זה מה שאנחנו אומרים לבעלי בריתנו: אל תיכנסו בינינו לבין בארוני טרור או שלא נהיה אחראים לתוצאות הבלתי רצויות", אמר הנשיא הטורקי.

ארדואן הוסיף: "או שתורידו את הדלים שלכם מארגוני הטרור האלה, או שאנחנו נמסור לכם את הדגלים האלה, אל תאלצו אותנו לקבור את אלה שתומכים בטרוריסטים. המבצעים שלנו יימשכו עד שלא יישאר אף טרוריסט על גבולנו, בטח לא 30 אלף מהם". כזכור, הקואליציה בהנהגת ארה"ב תמכה בכוחות הכורדים בסוריה כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית". טורקיה מאשימה כי המיליציות הכורדיות קשורות למחתרת הכורדית בטורקיה, ה-PKK. 

לוחמים ולוחמות כורדים בסוריה. צילום: רויטרס
לוחמים ולוחמות כורדים בסוריה. צילום: רויטרס