סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר הערב (שבת) לעיתונאים בקהיר כי "ממשל טראמפ מחויב בהתחלתו המחודשת של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים". הוא קיים פגישה באורך של כשעתיים וחצי עם נשיא מצרים א-סיסי, ובמהלכה הם דנו בארבע עיניים "בנושא השלום במזרח התיכון ובהחלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל". בתום הפגישה, הוא המריא לירדן.
לפי התקשורת המצרית, הסגן הנשיא האמריקאי אמר שארצו מעוניינת בהמשך שיתוף הפעולה עם מצרים, מאחר ומדובר ב"אחת המדינות חשובות ליציבות במזרח התיכון". בדיווחים צויין כי פנס הדגיש כי "ארצות הברית מעוניינת לדחוף את היחסים הללו לכיוונים חדשים, מפני שצפויים אתגרים גדולים רבים באזור בזמן הקרוב". סגן הנשיא הוסיף עוד כי "וושינגטון רואה במצרים שותף אסטרטגי חשוב, ובונה עליה ובסוגיות ובמשברים באזור". 
דובר לשכת נשיא מצרים אמר כי "שני הצדדים דנו גם בסוגיית ירושלים, בצל החלטת הנשיא טראמפ להכיר בה כבירת ישראל, ולהעביר את השגרירות אליה". לדבריו, א-סיסי הדגיש את עמדתה הקבועה של מצרים, התומכת בזכות העם הפלסטיני להקמת מדינתו העצמאית, ובירתה מזרח ירושלים. "הקונפליקט הפלסטיני-ישראלי לא ייפתר, אלא באמצעות משא ומתן המתבסס על פתרון שתי מדינות", הסביר, "חשוב שארצות הברית תמשיך לקבל על עצמה תפקיד בתיווך המשא ומתן". 

הדובר הוסיף: "א-סיסי הדגיש עוד, כי מצרים תמשיך במאמציה לתמוך בניסיון כזה". הוא אמר כי "על כל הצדדים הבינלאומיים שמאמינים שרוצים להגשים מטרה זו לעשות מאמצים ולנקוט בפעילויות שיסייעו לשני הצדדים להגיע להסכם שלום ולהגיע לפתרון שמבטיח חיים, שלום וביטחון לכל העמים באזור".