יו"ר הרשות אבו מאזן ייוועד מחר בבריסל עם שרי החוץ של מדינות האיחוד. שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני זימנה את הפגישה בעקבות פגישה דומה שהתקיימה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת המפגש מקדמת צרפת החלטה, שלפיה האיחוד יציע לרשות לחתום איתו על הסכם התאגדות (שיגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי בין הצדדים), שיביא את יחסי הרשות עם האיחוד לדרג דומה לזה שקיים עם ישראל מאז שנת 2000. 

למרות שהרשות אינה מדינה, הצרפתים מסתמכים על ההסכם שנחתם עם קוסובו, שגם היא איננה מוכרת על ידי כל הקהילה הבינלאומית.עם זאת, בריטניה, פולין, הונגריה וצ’כיה, מתנגדות בשלב זה אפילו להצהרה סמלית בכיוון זה. מדינות אחרות סבורות כי חתימה על ההסכם "תאותת" לרשות שכדאי לה לחזור בה מסרבנותה לתהליך השלום, לחדש את הקשר עם ארה"ב ולשפר את הניהול של מוסדותיה, כולל מעורבות בממשל בעזה.

אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן יבקש מהאירופים, פרט להכרה במדינה הפלסטינית, להגדיל את תרומתם לסוכנות האו"ם לפליטים אונר"א בעקבות הקיצוץ בסיוע האמריקאי. אולם האירופים שוללים אפשרות זו. האירופים תורמים 300 מיליון אירו לרשות ולא נלהבים להגדיל את הסכום בהיעדר דיווח על שימוש נאות בכספים שהועברו. 

בתוך כך, צרפת מגבירה את מעורבותה בנסיונות לחדש את תהליך השלום. זאת אף שהיא מכחישה שהיא פועלת בשליחות ארה"ב או מנסה לתפוס את מקומה. אורליין לשבליה, יועצו של הנשיא עמנואל מקרון, ביקר ברשות הפלסטינית בניסיון לשכנע את אבו מאזן לחזור בו מן ה"ברוגז" בעקבות הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהוא מכיר בירושלים כבירת ישראל.