המבצע של צבא טורקיה כנגד מטרות כורדיות בסוריה נמשך גם בשעות אלה, ולאחר שאמש החלו כוחות הצבא להפגיז את המובלעת הכורדית עפרין, שנמצאת בצפון סוריה, מתברר כעת כי מבצע "ענף זית", אשר משלב בתוכו גם חיל רגלים, בנוסף להפגזות ולהפצצות, מתחיל להתגבר. הכורדים מצידם רוצים לנסות ולעמוד על שלהם, אך נאבקים מעבר לצבא הטורקי גם עם בעלי בריתם מהאופוזיציה הסורית, שישמחו לבלום את ההתנגדות הכורדית. מאז תחילת המבצע אמש הופצצו למעלה מ-110 מטרות בפחות מ-24 שעות. הכורדים טוענים כי בהפגזות נהרגו שמונה אנשים, שניים מתוכם חיילים.

כאמור, הכוחות המורדים, אשר טורקיה רואה בהם בני ברית, נכנסים גם הם לאזור, על מנת להכניע את ה-YPG ולנסות ולדחוק אותם מהאזור, שהיה בעבר בשליטת דאעש, וכעת בשליטתם. מבחינה אסטרטגית, הטורקים עצמם לא מעוניינים לראות את הכורדים באזור ולא מוכנים לשמוע בכלל על קיומה של אוטונומיה אשר תהווה איום מבחינתם במסגרת החלוקה מחדש המתוכננת בסוריה על ידי ארה"ב, סוריה ויתר הכוחות באזור. יש לציין שדווקא בסוריה עצמה מתנגדים לתוכנית ושואפים להשאיר את המדינה כפי שהיתה, בחלוקה אחת.


המבצע מגיע גם כסוג של התרסה טורקית מול ארצות הברית, אשר תומכת בכוחות הכורדיים, בעיקר כחלק מהנסיון שלהם לבלום את דאעש ושאר הכוחות באזור. הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן זעם על הדרך בה ארצות הברית עוזרת לכוחות, ואף איים בשבוע שעבר כי ינחית על הכוחות האמריקאיים באזור "מכת מוות". ראש ממשלת טורקיה טוען כי יש בין שמונת אלפים ל-12 אלף לוחמים כורדים. על פי הדיווחים והתמונות, הכורדים שיגרו טילים לעבר העיירה קיליס, וגרמו שם לנזק רב.

על פי סוכנות הידיעות הכורדית, הניסיון של הטורקים להיכנס אל אזור החיץ, כשל עד עתה. על פי הדיווחים, הטורקים ניסו להיכנס אל האזור דרך העיירה בילביל, אך לא הצליחו לעשות זאת בעקבות הלחימה הכורדית. הכפרים קיבארי ושרעוואה הופצצו על ידי הכוחות הטורקיים, אך ההתנגדות עמידה. הם לא מצליחים לפרוץ לאזור".

ברחבי העולם מתחילים להגיב למה שקורה באזור, וצרפת כבר קראה לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם, על מנת לדון במשבר. בעולם הערבי מתנגדים למהלך של טורקיה וטוענים כי מדובר בהפרה של ההסכמות שנקבעו בהפסקת האש בסוריה. טורקיה מבחינתה לא מתכוונת לעצור בשלב זה עד ליצירת אזור חיץ שיהיה בפיקוחה.