מלך ירדן אירח היום (ראשון) את סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, והביע בפניו את דאגת ארצו מהחלטת וושינגטון להכיר בירושלים כבירת ישראל. "הפתרון היחיד לקונפליקט הישראלי-פלסטיני הוא בשתי מדינות", אמר המלך עבדאללה. עבדאללה הדגיש בפני סגנו של הנשיא דונלד טראמפ, כי עמאן רואה במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית בעתיד. לדבריו, ההכרה בירושלים כבירת ישראל לא יכולה להיות חלק מפתרון הסכסוך. עוד הוסיף כי "הסכסוך הוא מקור לאי יציבות, ושהפתרון טמון בחזרה לגבולות 1967 והכרזה על מזרח ירושלים כבירת פלסטין".

בסיום ביקורו בירדן, אמר סגן הנשיא כי הוא והמלך עבדאללה "הסכימו שלא להסכים" על החלטתו של דונלד טראמפ בנושא ההכרה בירושלים כבירת ישראל.
 
פנס, שיגיע היום לישראל, נחת בשבת בבירת ירדן, התחנה השניה שלו במזרח התיכון, אחרי קהיר שם נועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.
במסיבת עיתונאים בקהיר הדגיש סגן הנשיא, כי "ממשל טראמפ מחויב בהתחלתו המחודשת של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

פנס ועבדאללה. צילום: AFP

הוא קיים פגישה באורך של כשעתיים וחצי עם הנשיא א-סיסי, במהלכה הם דנו בארבע עיניים "בנושא השלום במזרח התיכון ובהחלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל". 

לפי התקשורת המצרית, סגן הנשיא האמריקאי אמר שארצו מעוניינת בהמשך שיתוף הפעולה עם מצרים, מאחר ומדובר ב"אחת המדינות החשובות ליציבות במזרח התיכון". בדיווחים צוין כי פנס הדגיש כי "ארצות הברית מעוניינת לדחוף את היחסים הללו לכיוונים חדשים, מפני שצפויים אתגרים גדולים רבים באזור בזמן הקרוב". סגן הנשיא הוסיף עוד כי "וושינגטון רואה במצרים שותף אסטרטגי חשוב, ובונה עליה בסוגיות ובמשברים באזור". 
דובר לשכת נשיא מצרים אמר כי "שני הצדדים דנו גם בסוגיית ירושלים, בצל החלטת הנשיא טראמפ להכיר בה כבירת ישראל, ולהעביר את השגרירות אליה".
לדבריו, א-סיסי הדגיש את עמדתה הקבועה של מצרים, התומכת בזכות העם הפלסטיני להקמת מדינתו העצמאית, ובירתה מזרח ירושלים. "הקונפליקט הפלסטיני-ישראלי לא ייפתר, אלא באמצעות משא ומתן המתבסס על פתרון שתי מדינות", הסביר. "חשוב שארצות הברית תמשיך לקבל על עצמה תפקיד בתיווך המשא ומתן".
הדובר הוסיף: "א-סיסי הדגיש עוד, כי מצרים תמשיך במאמציה לתמוך בניסיון כזה. על כל הצדדים הבינלאומיים שמאמינים שרוצים להגשים מטרה זו לעשות מאמצים ולנקוט בפעילויות שיסייעו לשני הצדדים להגיע להסכם שלום ולהגיע לפתרון שמבטיח חיים, שלום וביטחון לכל העמים באזור".
בביקורו של פנס ניכרת מתיחות במדינות ערב, בשל החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. ישיבות רבות שהיו בתוכנית המקורית, בהן ישיבה עם ראש מוסד אל-אזהר והאפיפיור הקופטי, בוטלו על רקע החלטה זו. בין היתר, פנס לא יבקר ברשות הפלסטינית, בשל הודעה מוקדמת של יו"ר הרשות אבו מאזן שהוא אורח בלתי רצוי. גם חמאס הודיע, כי פנס אינו אורח רצוי באזור.