מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל: התקשורת בלבנון טוענת היום (שני) כי החקירה של ניסיון החיסול של בכיר חמאס בלבנון מוחמד (אבו חמזה) חמדאן, לפני כשבוע וחצי מוכיחה כי המוסד הוא העומד מאחורי המעשה. לפי הדיווח של ערוץ אל מיאדין, המוסד הפעיל חוליה של שלושה אנשים, שני גברים ואישה וגם השומר לדבריהם היה מעורב באירוע וכעת הוא עצור. 



חמדאן, אחיו של הבכיר אוסמה חמדאן, נפגע בהתפוצצות ברכבו באזור מחלאת אל בוסתן שבצידון, אשר בדרום לבנון, לקראת שעות הצהריים לפני כשבוע וחצי, כאשר על פי מקורות רפואיים הוא נפגע ברגלו ומצבו יציב. עם זאת, מקור רפואי בעיר מסר כי "נאלצנו לכרות את רגלו של הפעיל".


לפי דיווחים ברשתות הלבנוניות, מטען הוצמד לרכבו, ועשן שחור היתמר בעיר לאחר שמכונית ה-ב.מ.וו שלו עלתה באש. כמו כן, צוין כי כלי טיס ישראלים שהו באוויר באותה עת. עם זאת, הבכיר בחמאס בצידון, איימן שנאעה טען כי "פגיעה של מוחמד ברגל הייתה קלה. המכונית התפוצצה לפני הגעתו אליה".

על פי הדיווחים באתרים הלבנונים, כתוצאה מפיצוץ המטען נשרף המנוע של רכבו של חמדאן במלואו, ומספר מכוניות נוספות נפגעו אף הן, כאשר במקביל ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח כי כטב"ם ישראלי חג מעל לצידון בעת הפיצוץ. מקורות ביטחוניים בלבנון הפנו כבר לאחר המקרה אצבע מאשימה כלפי ישראל, וטענו כי היא עומדת מאחורי בניסיון ההתנקשות.

בתקשורת הלבנונית דווח כי "היעד הוא מוחמד עומר חמדאן, פעיל חמאס ומורה לחינוך מיוחד". ברשת "אל-מיאדין" דווח כי בתקופה האחרונה נחשפו כמה חוליות של המוסד, בהן גם בצידון.

ראש עיריית צידון, מוחמד א-סעודי, אמר כי הרכב הממולכד התפוצץ במחלת אל-סותבאן בצידון. בשיחה עם רדיו "קול לבנון" אמר כי הרכב הממולכד התפוצץ ברגע שהפעיל פתח את הדלת. 

אוסמה חמדאן, אחיו של מוחמד (אבו חמזה), הנו אחד מבכירי הארגון. הוא נולד ב-1965 בעיר עזה, ומשמש כנציג הארגון בלבנון מאז 1988. חמדאן היה נציג התנועה באיראן בין השנים 1993-1998, ולפני כן התגורר עם משפחתו במשך מספר שנים בכוויית. 

ייתכן שבתקופה הזאת התוודע לקבוצת הסטודנטים הפלסטינים, תומכי האחים המוסלמים, בראשות ח'אלד משעל,שפעלה במדינה בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20. בעקבות מלחמת המפרץ עזב את כוויית והשתקע בסודאן ולאחר מכן בלבנון.