זו הייתה אחת הבריחות המפורסמות בהיסטוריה, כאשר שלושה אסירים הצליחו להימלט מכלא אלקטרז האכזרי בקליפורניה בשנת 1962. במשך שנים ההערכה הייתה שהם לא שרדו את השחייה מהאי המבודד, אולם מכתב חדש שהתגלה מגביר את ההערכה כי הנמלטים שרדו וחיו עוד שנים רבות. כלא אלקטרז, ששימש כמתקן צבאי במאה ה־19, פעל על אי קטן מול חופי סן פרנסיסקו ונשלחו אליו האסירים הקשים ביותר, אשר זכו ליחס נוקשה מצד הסוהרים.



ביוני 1962 הצליחו שלושה אסירים - האחים ג'ון וקלרנס אנגלין ופרנק מוריס, אשר היו כלואים על שוד בנק - לחפור את דרכם מחוץ לחומות ונמלטו במים הקרים של המפרץ. הפרשה עוררה עניין רב וסיפקה השראה לסרטים ולסדרות, ושנה לאחר מכן נסגר מתקן הכליאה. הרשויות טענו כי השלושה לא הצליחו לשרוד וטבעו לפני שהגיעו ליבשה, אולם במשך שנים הועלו ספקות לגבי הגרסה הרשמית, כולל מצד אנשים שהיו מעורבים בחקירת המקרה. גם קרובי משפחה של האסירים טענו כי קיבלו מהם מסרים וברכות שהעידו כי הם שרדו.



מכתב בלתי מוכר משנת 2013, שלכאורה נכתב על ידי אחד הנמלטים והגיע לידי ערוץ החדשות של CBS בסן פרנסיסקו, מחזק את ההערכות כי השלושה הצליחו להגיע לחוף מבטחים. "שמי ג'ון אנגלין. נמלטתי מאלקטרז ביוני 1962 עם אחי קלרנס ועם פרנק מוריס", נאמר במכתב שנשלח לתחנת משטרה בסן פרנסיסקו. "אני בן 83 ובמצב גרוע. יש לי סרטן. כן, הצלחנו לעשות את זה באותו הלילה, אבל בקושי!".



מהמכתב עולה כי מוריס מת בשנת 2008, בעוד קלרנס אנגלין הלך לעולמו בשנת 2011. הכותב הציע לשוטרים: "אם תודיעו בטלוויזיה שאתם מבטיחים לי שאלך לכלא לתקופה של עד שנה ואקבל טיפול רפואי, אני אכתוב לכם במדויק איפה אני. זו לא בדיחה...".



מהבולשת שמטפלת במקרה הבריחה הנועז, נמסר כי בחנו את המכתב בשביל לגלות טביעות אצבע, דנ"א ואת סגנון הכתיבה, אולם לא הגיעו למסקנות חד משמעיות. למרות זאת, הם המשיכו לטעון כי הם עדיין מאמינים שהשלושה טבעו במהלך ניסיון הבריחה. "אין שום סיבה להאמין שמישהו מהם שינה את סגנון חייו ושהם הפכו לאזרחים שומרי חוק אחרי הבריחה", נמסר בהודעה רשמית.