סערת הטור של דובר צה"ל רונן מנליסבכלי התקשורת הלבנונים לא הסתיימה. כלי התקשורת העיקריים במדינה הערבית תקפו את האתרים שפרסמו את המאמר וטענו כי מדובר בפעולה לא חוקית וארגון חיזבאללה אף קרא לרשויות החוק במדינה לפעול נגד כלי התקשורת הללו. ערוץ הטלוויזיה הלבנוני הנצפה ביותר, "LBC", פרסם כתבה במהדורת החדשות המרכזית תחת הכותרת ״הצבא הישראלי: לבנון סניף איראן- כבר כאן״. 



בדברי ההקדמה לכתבה אמר מגיש החדשות כי ״הצבא הישראלי פתח במסע הסתה לא שגרתי נגד חיזבאללה ואיראן תחת הכותרת ״לבנון - סניף איראן זה כאן״, תוך שהוא טוען כי מוקמים מפעלים לייצור טילים מדויקים בלבנון ואזור דרום לבנון הופך למחסן נשק איראני. בנוסף לכך, כתבה צוטטו חלקים נרחבים מהמאמר.



"מאמצים את התעמולה הישראלית: מאמר הביקורת באתר אל-ערבי אלג'דיד
"מאמצים את התעמולה הישראלית: מאמר הביקורת באתר אל-ערבי אלג'דיד



"מצטרפים לעיתונים המקורבים לערב הסעודית ומפיצים תעמולה"



מאמר בעיתון הבינערבי ״אלערבי אלג׳דיד״, התייחס גם הוא למאמר וטען כי מדובר בתעמולה ישראלית ושיתוף פעולה עם "הכיבוש". ״תופעת הנורמליזציה התקשורתית הערבית עם הכיבוש הישראלי מתרחבת וכך מצטרפים אל האתר הסעודי אילאף המקורב לשלטון בריאד כלי תקשורת ערביים נוספים שמפרסמים מאמרים וראיונות עם בכירים ישראליים רשמיים, כולל דברי ההסתה שהם מכילים נגד מדינות ערביות, איומים כלפיהן וקריאה לאזרחיהן לאמץ את הגרסה הישראלית ולהפיץ את התעמולה הישראלית". 



"בהקשר הזה, הדובר בשם הצבא הישראלי רונן מנליס כתב מאמר בערבית תחת הכותרת ״בחירת הלבנוניים״ ופרסם אותו במספר אתרים, ביניהם ״הדיאלוג המתמשך״ ו״קול ביירות״, בנוסף כמובן לאתר רשות השידור הישראלית בערבית. הדבר מציג נורמליזציה גדולה יותר בקרב אתרי אינטרנט עם הכיבוש הישראלי, לאחר שהוא ריכז את מאמציו כמעט באופן בלעדי עם 'אילאף' הסעודי. מנליס ניצל את הבמה כדי לאיים בתוקפנות חדשה נגד לבנון, תוך שהוא מייחס זאת ל'התערבות האיראנית' ומדגיש שהצבא הישראלי נערך בצורה גדולה יותר לחזית עם לבנון".

אך את הביקורת החריפה ביותר על פרסום המאמר מתח ארגון חיזבאללה, שקרא לרשויות החוק הלבנוניות לפעול נגד מפרסמי המאמר. רשת התקשורת של ארגון הטרור, רשת אלמנאר, שידרה כתבה של כ-3.5 דקות בנושא, בה נאמר בין השאר כי "מי שפרסם את המאמר של 'דובר צבא האויב' ומי שעומד מאחוריו אינו לבנוני". בנוסף לכך פרסמו באתר איום כלפי המפרסמים והדגישו כי "אם הם קשורים ללבנון אזי החוק הלבנוני יידרש לטפל בהם".

מנליס. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל
מנליס. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל


קריאה לאזרחי לבנון: "האזור כולו בסכנת השתלטות איראנית"

כזכור, בשעות הבוקר פרסם דובר צה"ל רונן מנליס מאמר בכלי תקשורת לבנים רבים, בהם  "קול ביירות", "אלמצדר" ו"אלחואר אלמתמאדן" מאמר בו קרא לאזרחי לבנון להיזהר מהשפעת טהרן על המדינה. "כשאני נדרש לבחור את תמונת השנה שלי בחזית לבנון אני חוזר לסיור המשותף של מפקד חזית דרום לבנון בארגון הטרור חיזבאללה, וידידו, מפקד אחת מהמליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, קיס חזעלי", כתב דובר צה"ל בפתח דבריו, והוסיף: "התמונה הייחודית מבטאת יותר מכל את המעורבות האיראנית בלבנון ומרימה מסך מעל המציאות של שליטה איראנית בלבנון ההולכת ומתהדקת. ברור כי תופעה יחודית זו של 'תיירות טרור' היא ביטוי מוחשי ויחודי לסכנה לעתידה של מדינת הארזים ושל האזור כולו – סכנת ההשתלטות של עושי דבריה של טהרן".

הוא התריע גם כי "עתידם של אזרחי לבנון הוא כלי משחק בידיו של הדיקטטור מטהרן ואשמים בכך גם אותם ראשי כפרים, עיירות ומוסדות שלטון שרואים ובוחרים לשתוק". את מאמרו הוא חתם במילים: "צה"ל, מצידו, ערוך ומוכן לכל התרחישים, ואף מתכנן לשפר עוד יותר את מוכנותו במהלך השנה. כפי שהוכחנו בשנים האחרונות, ומי שצריך לדעת על כך יודע, הקווים האדומים הביטחוניים שלנו ברורים, ואנו מוכיחים זאת מדי שבוע. גילויי חוש ההומור על 'גובה השכר האיראני' שמשולם למזכ"ל חיזבאללה אינם מרשימים אותנו וגם לא את תושבי לבנון. הבחירה בידיכם".