נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ינאם הלילה (רביעי) בפעם הראשונה את "נאום מצב האומה". לפי החוקה האמריקאית הנאום מתקיים פעם בשנה על ידי הנשיא ובו הוא מפרט על אתגרי המדינה, הישגים מהשנה החולפת, המצב הכלכלי, הביטחוני ועוד. הנאום מגיע על רקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ועל רקע הדיווחים שהתובע המיוחד מולר יזמן את טראמפ או מקורביו לעדות.



על פי ההערכות, טראמפ ידבר בעיקר על המצב הכלכלי. מהבית הלבן נמסר כי טראמפ צפוי להשתמש בנאום על מנת לטעון כי הרגולציה שביצע בנושא המסים הביאה לשגשוג כלכלי, שלטענתו לא זכה להכרה מספקת. עוד צפוי טראמפ לטעון כי הוא בונה מחדש את הצבא ומשקם את עוצמתו בעולם מתוך עמדה של "שלום באמצעות כוח".



דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, הבטיחה כי הנאום של טראמפ, יהיה "מדהים". "יש לנו כלכלה פורחת, דאעש נמצא במנוסה, אנחנו משקמים את המערכת המשפטית באופן שבו היא באמת תתנהל על פי החוקה, דברים גדולים קורים במדינה", אמר סנדרס.



הנשיאים משתמשים בדרך כלל בתצוגה השנתית כדי לעורר אחדות לאומית ולשווק סדרי עדיפויות פוליטיים תוך התענגות על האירוע שנועד להדגיש את כוחם ויוקרתם. בשל האופן שבו פועל טראמפ כנשיא ויצירת מחלוקות רבות סביב פועלו, היכולת שלו לחזק את הבסיס הפוליטי שלו בנאום יחסית מוגבלת ונמוכה.