איליה רומנוב, שייט חיפאי בן 30, נעצר היום (רביעי) באנטיגואה שבאיים הקריביים בגין חשד לניסיון רצח של אזרח מקומי, לאחר שככל הנראה הותקף על ידי ארבעה מקומיים. הקונסולית בסנטו דומינגו סילביה אלפסי מטפלת במקרה, שוחחה עם הישראלי ועם עוה"ד שלו ופועלת מול הרשויות לוודא שהעצור זוכה לתנאים הולמים ולייצוג משפטי.



במהלך התקרית הוא התעמת, ככל הנראה, עם ארבעה מקומיים, ובעקבותיה הוא הפך לנכה ביד השמאלית שלו. חבריו טוענים כי הוא הגן על עצמו לאחר שהותקף על ידי הארבעה.



רומנוב עלה מרוסיה לישראל עם משפחתו כשהיה בן שלוש, והתגורר עם אמו הלנה בחיפה, שמסרה כי התקרית התרחשה ליד מועדון בשעות הלילה, כאשר עמד ברחוב עם כוס יין בידו.



באותה עת עצרה לידו מכונית שממנה יצאו ארבעה גברים, אשר נכנסו איתו לעימות אלים. הוא ניסה להגן על עצמו ביד אחת, בשל נכותו, ופגע עם זכוכית שבורה בצווארו של אחד התוקפים, שאושפז כתוצאה מכך. מאוחר יותר התברר כי הצעיר שנפצע על ידי רומנוב הוא אחיינו של עורך דין המקורב לרשויות המקומיות. 



 


מהרשויות נמסר כי הם ממתינים להתאוששות של אחד מהנפגעים בתקרית על מנת לתשאל אותו על האירוע. משרד החוץ נמצא בקשר עם המשפחה ופועל לסייע ככל הניתן, בהקשר הזה נדגיש כי המשרד לא יכול להתערב בהליכים משפטיים במדינה אחרת. הקונסולית והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ ימשיכו לעקוב וללוות את המקרה.

חברתו, משה שטילובה, כתבה בדף הפייסבוק שלה כי מדובר ב"מצב חירום". היא הסבירה בן זוגה "הותקף באיים הקריביים", וכי הוא "מוחזק במעצר מיום שישי וטרם הובא בפני שופט כמתחייב בחוק המקומי".

לדבריה, הוא "חזר מבילוי ביום שישי האחרון 26/1 מאוחר בלילה, רכב חולף עצר לידו וארבעה מקומיים יצאו מהרכב והתחילו לתקוף אותו. איליה עבר תאונת דרכים והוא נכה באחת מידיו. ביד הבריאה החזיק כוס יין, בניסיון להדוף את התוקפים כדי להציל את חייו ואחד מהתוקפים נפצע בצווארו. איליה כרגע מואשם בפציעה ובניסיון לרצח".

בתוך כך, היא קראה למשרד החוץ לפעול בנושא בהקדם: "אנחנו חייבים להעלות את המודעות כאן בארץ ולהפעיל את משרד החוץ והממשלה כדי להחזירו לארץ כמה שיותר מהר. פוסט זה חייב להגיע לכותרות כדי לשחרר אח יקר שלנו שנתקע במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. כרגע אין מענה מצד הרשויות בארץ ,פנינו למשרד החוץ והם לא מבינים את המירוץ נגד הזמן, חייבים לפעול עכשיו! מי שיכול לסייע בקשה ליצור קשר בטלפון 0525935413 או במייל".