נשיא אריתריאה איסאייס אפוורקי הביע היום (רביעי) את מורת רוחו מתכניתה של ישראל לגרש אלפי מהגרים אפריקאים, ואמר כי "מגיע להם הרבה יותר מ-3,500 הדולר שהוצעו להם". בראיון מיוחד שפורסם באתר האינטרנט של הממשלה, ציין אפוורקי ש"המהגרים מארצו ומסודאן שילמו מחיר גבוה למבריחים על מנת להגיע לישראל ומגיע להם לקבל לפחות 50 אלף דולר"
הנשיא האריתראי הוסיף: "המהגרים האריתראים התפתו לצאת למדינות אחרות כדי לארגן אופוזיציה חמושה, אך "המזימות החתרניות" נכשלו והמהגרים הפכו לנטל". לדבריו, אריתריאה הציעה לרשום את כל המהגרים, אך הרשויות הישראליות סירבו.

כזכור, השבוע דווח כי על מנת לגרום לממשלת רואנדה לקבל את המסתננים, נתנה ישראל תמורה דיפלומטית שנויה במחלוקת. על פי הדיווח, ישראל תמכה בהחלטת או"ם ששכתבת את ההיסטוריה בנוגע לרצח העם שבוצע ב-1994. 
 
ביום שני האחרון התקיים דיון טעון במיוחד בוועדת הפנים של הכנסת, בהשתתפות השר אריה דרעי, ובו דובר על מעקב אחר יישום מדיניות הממשלה בעניין המסתננים וסגירת מתקן חולות. לדיון הגיעו עשרות תושבים מדרום תל אביב - חלקם תומכים בגירוש ואחרים המתנגדים לו, כאשר בשלב מסוים הורחקה מהאולם פעילה שמתנגדת לגירוש. בשיאו של הדיון סולקה חברת הכנסת תמר זנדברג, אשר הכריזה לאחרונה על התמודדותה לראשות מרצ, תוך שהיא צועקת לעבר הנוכחים: "אתם חבורה של נאצים".

בתום הדיון הסוער פרץ עימות בין פליטים אריתראים לבין תושבים של דרום תל אביב וסדרני הכנסת נאלצו להתערב כדי למנוע תקרית אלימה בין הצדדים. אחד הפליטים, ג'וני טאפל, צעק: "אני שש שנים בארץ, אני לא יכול לחזור לאריתראה, למה אתם רוצים לגרש אותי?". תושבת דרום ת"א צעקה לעברו: "אתה שקרן, לי יש לזכות לדבר לדבר פה ולך אין, תסתלק מכאן". נציגי הפליטים זעמו על כך שלא התאפשר להם להשמיע את דעתם במהלך הדיון. מנהל מרשם האוכלוסין, שלמה מור יוסף, האחראי על מבצע הגירוש אמר: "נשים, ילדים והורים מוחרגים בשלב הזה מהגירוש".