מאור מלול, עבריין ישראלי המוכר למשטרה, נדקר למוות בקוסמוי שבתאילנד שלוש שנים לאחר שאחיו נרצח בישראל. העיתונאי רן עזר, שנמצא במדינה האסייתית, סיפר בתוכניתם של ברהנו טגניה וגלעד שלמור -103FM על התנהלות החקירה במדינה: "מישהו במשרד החוץ הישראלי התייחס לחקירה הזו ואמר לי 'כשהתאילנדים רוצים לעשות משהו הם פשוט עושים אותו'. יש למדינה אינטרס חזק מאוד לטפל בחומרה בפרשה הזו עקב החשש שהמדינה שלהם תהפוך למקלט לעבריינים. התיירות מספקת 12% מהתוצר הגולמי של המדינה וחשוב להם שהיא לא תיפגע. החשיפה התקשורתית הזו יכולה להוביל לגזר דין מוות במקרה והם יורשעו".

עוד הוסיף: "ב-15 שנים האחרונות ממתיקים לעברייני חוץ את הענישה, מעונש מוות למאסר. גם סין האגרסיבית הודיעה עד כה רק על עונש מוות לאדם אחד מכיוון שהבריח שוב ושוב סמים למדינה. בדרך כלל אחרי 5-8 שנים במאסר האסירים יכולים לבקש מכוחות המשטרה להמשיך את מאסרם בישראל. במקרה הזה החקירה מתנהלת באופן סמוי וקרוב לוודאי שהעונש יהיה חמור".



"אחד מהשניים שנעצרו הודה במעשיו במהלך החקירה" , ציין שלמור.  "מדובר באנשים שערוכים לחקירות ושומרים בישראל על זכות השתיקה, לפתע בתאילנד הם החליטו לפתוח את הפה ולדבר, מדוע?". עזר השיב: "אינני יודע, החומרים לא שוחררו עוד לתקשורת. שוחחתי עם השוטרים שהיו עמם ואינני יודע איזה אמצעי חקירה הופעלו עליהם, נדע את הדברים במהלך המשפט. יש למדינה שופטים מקצועיים מאוד אך לא כולם בהכרח עם ניסיון קודם בעריכת דין. אין במשפט התאילנדי חבר מושבעים אלא מדובר במערכת משפט דומה מאוד לישראל".
  



עריכה: איתמר זיגלמן