בצעד חסר תקדים בהיסטוריה של גוף זה, הוצב נשיא סוריה ברשימת החיסול של המוסד, כך דיווח היום (שבת) העיתון הכוויתי "א-ג'רידה". על פי הפרסום, "יחידת קיסריה", האחראית להתנקשויות של המוסד, הציבה את בשאר אל-אסד ברשימת יעדי ההתנקשויות, לאור איומיו האחרונים לפגוע במקומות רגישים בישראל. על פי דיווח קודם, איים אסד לתקוף בטילים ארוכי טווח את נתב"ג. המקור הביטחוני אמר לעיתון הכוויתי, כי לאחר איומיו האחרונים של אסד, הוחלט להציבו ברשימת ההתנקשויות. 
לדברי המקור, הרשימה כוללת לרוב גורמים המעורבים בפיגועי טרור נגד מוסדות ישראליים. בנוסף, כוללת הרשימה ראשי ארגונים שישראל הכריזה עליהם כארגוני טרור, או נגד אישים שפועלים בנגד מטרות ישראליות ויהודיות. המקור ציין כי זו פעם ראשונה שראש מדינה מופיע ברשימה זו. "ישראל מתייחסת לאסד כאל ראש ארגון טרור ולא כראש מדינה", אמר המקור לאור השתלטותו מחדש של המשטר הסורי, בסיוע רוסיה ואיראן, על חלקים גדולים בארצו. 
 
יש לציין כי הרשימה כוללת אישים כמו מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, סגנו נעים קאסם ובכירים נוספים בארגון השיעי-לבנוני, זאת בנוסף למפקד כוחות "אל-קודס" במשמרות המהפכה האיראניים, גנרל קאסם סולימאני, וגורמים איראנים נוספים, וכן בכירים בחמאס, ובראשם מנהיג הארגון איסמעיל הנייה וראש חמאס בעזה יחיא סנוואר.

"המשלחת הרוסית נועדה למנוע תקיפה ישראלית"

בתוך כך, העיתון הבינערבי "א-אשרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, מדווח כי המשלחת הרוסית, בראשות ראש המועצה לביטחון לאומי, שביקרה בישראל בסוף השבוע, נועדה למנוע תקיפה ישראלית נגד מפעלי הטילים התת-קרקעיים שבונה איראן בסוריה ובדרום לבנון.
 
על פי גורמים שמצוטטים בעיתון, נתניהו אמר במהלך פגישת החירום שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כי "ישראל תתקוף את המפעלים וכן מטרות של חיזבאללה בתוך סוריה ולבנון, זאת על רקע המשך העברת הנשק לידי הארגון הטרור".
 
המשלחת הביטחונית הרוסית הבכירה נועדה גם עם גורמי ביטחון על מנת לבחון את החששות של ישראל. על פי הדיווח, הביקור בא לאחר שטהרן סירבה להוציא את המיליציות החמושות שלה מדרום סוריה.