איום מטהרן: איראן האשימה היום (ראשון) את ארצות הברית באיום בנשק אטומי על רוסיה לאחר שוושינגטון פרסמה מסמך המתאר תוכניות להרחבת יכולותיה הגרעיניות ביום שישי האחרון. "האמריקאים מאיימים ללא בושה על רוסיה עם נשק אטומי חדש", קבע נשיא הרפובליקה האסלאמית, חסן רוחאני, שפתח את הדרך לעסקת הגרעין עם המעצמות.



לדבריו, "אותם אנשים שלכאורה מאמינים כי שימוש בנשק להשמדה המונית הוא פשע נגד האנושות מדברים על נשק חדש כדי לאיים באמצעותו או להשתמש בו נגד יריבים".



סקירת מדיניות הגרעין האמריקאים שפורסמה בסוף השבוע הרגיזה את הרוסים שראו במסמך קריאה לעימות, והעלו את החשש כי היא עלולה להגביר את המתיחות בין שתי המעצמות. לפי גורמים אמריקאים, הרחבת היכולת הגרעינית של ארה"ב נועדה להרתיע את רוסיה משימוש בנשק מסוג זה.



זריף. צילום: רויטרס
זריף. צילום: רויטרס



שר החוץ האיראני מוחמד זריף הזהיר מוקדם יותר בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו מהמהלך, כשציין כי הוא "מקרב את האנושות להשמדה המונית". הוא הוסיף כי "העקשנות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נובעת מחוסר זהירות מסוכן".



כזכור, המנהיג האמריקאי החליט לא לבטל את עסקת הגרעין בחודש שעבר, אך אמר לבעלות בריתו האירופיות ולקונגרס האמריקאי כי יש להכניס במסמך תיקונים, זאת לאחר שהכריז מספר פעמים שלא יאשרר אותו.