עבדאללה מלך ירדן אמר היום (ראשון) כי הוא מאמין שהאסלאם אינו מובן במלואו הן בקונגרס האמריקאי וגם במסדרונות הבית הלבן, זאת לאחר שנשאל על הרטוריקה של הנשיא טראמפ בנושאי דת. "בין אם אני נמצא בוושינגטון בקונגרס או עם אנשי הממשל, אני חושב שאולי יש חוסר הבנה של האסלאם", אמר מנהיג ירדן בראיון ששודר הערב (ראשון) ברשת CNN.
במהלך הראיון, עבדאללה אמר כי יסודות האסלאם הם אותם סגולות מוסריות הנראות בדתות אחרות כמו הנצרות והיהדות. "זו לא דת של שנאה, אנחנו כמוסלמים מאמינים בישו המשיח. אנחנו מאמינים בבתולה הקדושה, אנחנו מאמינים בתנ"ך ובתורה, ואני חושב שזו הדרך שבה כולנו הובאנו", אמר.

עבדאללה דיבר בנוסף על הסכסוך במזרח התיכון וציין כי ארצות הברית מהווה גורם מרכזי בכל פתרון של שלום בין ישראל והפלסטינים, זאת למרות המתיחות הגבוה שנגרמה בעקבות הכרזת טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. "לא יכול להתקיים תהליך מדיני בלי שארצות הברית תשחק בו תפקיד מרכזי".
"כאשר כולנו מברכים זה את זה כערבים ומוסלמים, אנחנו אומרים, 'סאלאם עליכום' - שלום לך", הוסיף כשתיאר את המשפטים המתוארים לטענתו "כבסיס האסלאם". מנהיג ירדן הכיר בכך ש"קבוצות שוליים" ומלחמות אזרחים יצרו שורה של בעיות ואתגרים, אך טען שרוב המוסלמים נלחמים נגד הקיצוניים לצד דתות אחרות.

"נלחמים נגד הקיצוניים". עבדאללה. צילום: AFP

"זו מלחמת אזרחים בין כולנו, ואלה שלא רואים רק אותנו ככופרים, אלא רואים בנוצרים, ביהודים ובדתות אחרות את כל הכופרים, ויש להילחם בהם. הבעיה שיש לנו עכשיו, היא חוסר ההבנה שזה אנחנו המוסלמים עובדים לצד נוצרים, יהודים ודתות אחרות כדי להילחם בנגע הזה, וזה עדיין הולך להיות בעיה לטווח ארוך", המשיך.
"כולנו רוצים עתיד טוב יותר עבור ילדינו וילדיהם, הסכנה היא שהם ירגישו מבודדים, והרטוריקה שנעה בכיוון הזה היא לא סיפור טוב לאף אחד מאיתנו", טען. דבריו באים לאחר שהנשיא טראמפ ציין שוב ושוב כי האינטרסים של האסלאם ושל ארה"ב מתנגשים.

מחאות בממלכה על רקע העלאת מחירי הלחם
 
לעבדאללה גם לא מעט בעיות מבית. לאחר ההחלטה שפורסמה לפני כעשרה ימים על הסרת הסובסידיה על מחירי הלחם בירדן, שפירושה העלאת מחירו ב-60%-100%, דווח ‬אמש על העלאת מחירי הדלק, והיום על העלאת מחירי התחבורה הציבורית בממלכה ב-10% החל מיום רביעי הקרוב. מהלכים אלה הם חלק משורת צעדים הכוללים בנוסף גם העלאת מסים עקיפים, הננקטים בירדן בהמלצת קרן המטבע הבינלאומית במטרה להביא לצמצום הדרגתי בחוב הציבורי.

העלאת מחירי הלחם בסדר גודל שכזה לא ננקטה בירדן מאז 1996, ובעוד שראש הממשלה הירדני האני אל-מלקי אמר כי דחיית הרפורמות הללו, הנחוצות להגדלת הכנסות המדינה, תפגע בכלכלה הירדנית, עוררו מהלכיו האחרונים הפגנות מחאה בבירה עמאן, וכן בערים סלט, כרכ ומעאן.

בהפגנה שנערכה שלשום בעמאן בהובלת "קואליציית המפלגות השמאליות והלאומיות", מחו המפגינים כנגד הגבלת החירויות הפוליטיות בירדן, קראו לביטול העלאות המחירים, ודרשו את התפטרות הממשלה ופיזור הפרלמנט. 

בשנים האחרונות הוחרפו הקשיים הכלכליים של ירדן כתוצאה ממשבר הפליטים בסוריה. נכון לסוף 2016 התגוררו בירדן - ובעיקר באזוריה הצפוניים - למעלה מ-720 אלף פליטים סוריים, אשר היוו קרוב ל-9% מאוכלוסיית המדינה. קליטת הפליטים הסוריים יצרה לחץ על מערכות הבריאות, החינוך ושוק-העבודה במדינה.