התקשורת הערבית המשיכה לדון בסוף השבוע ב"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שלפיה תוקם מדינה פלסטינית על כחצי משטחי יהודה ושומרון ועל כל שטח רצועת עזה. התקשורת הערבית הזהירה כי המשך הקונפליקט הפלסטיני־ישראלי, לצד תמיכת ממשל טראמפ בישראל, יגבירו את העוינות בין ישראל לערבים.



העיתון "אל־קודס" הפלסטיני כתב במאמר המערכת כי "הבריונות הישראלית, הנתמכת על ידי ארצות הברית, לא יכולה להביא שלום לאזור אלא להפך - תביא להסלמת העוינות, לא רק בין הפלסטינים לישראלים, אלא גם בין הישראלים לאומה הערבית והאסלאמית. העולם כולו יהיה מושפע מהמצב".



גם אמיל אמין כתב ב"א־שרק אל־אווסט" ("המזרח התיכון") הלונדוני כי הממשל האמריקאי, נותן החסות הראשי לתהליך השלום, "מוטה בהחלטותיו לכיוון ישראל, אז איך הוא יציע החלטה שלא תיטיב עם בעל בריתו הישראלי? תקרת הפתרון האמריקאי היא לרצות את ישראל, ולכן הפתרון צפוי גם בלי שיהיה מידע עליו... האמריקאים והישראלים עשויים להכתיב תסריט לפלסטינים, כולל יישום חד־צדדי, והפלסטינים עלולים למצוא את עצמם בפינה. הדבר מהווה מתכון בטוח לפיצוץ".



בעיתון העיראקי "א־נבא" ("הידיעה") תהה סרי סמור: "אם ישראל הצליחה להעמיד את נקודות החוזק שלה לטובתה אל מול חולשת אויביה בעשורים האחרונים, אז איך הדבר ייראה לאחר התמיכה האמריקאית הבלתי מסויגת? אין איש שיכול לתת תשובה מושכלת לתסריטים האפשריים, במיוחד לנוכח השינויים הדרמטיים שבעקבותיהם ישראל מסוגלת ליישם תוכניות שבעבר היו דמיוניות".



בעיתון הכווייתי "א־ראי" ("הדעה") כתב וליד א־רג'יב כי "תמונתה של ארצות הברית רועדת בשל חוסר הרצון והטינה שמעוררת המדיניות שלה. אין איש המאמין כיום לסיפורי מנהיגת העולם הדמוקרטי והחופשי בעולם".



ואילו העיתון העמאני "אל־ווטאן" הדגיש שאחדות הפלסטינים היא "הנשק הטוב ביותר נגד התוכניות האמריקאיות", תוך שהוא מותח ביקורת על פלגים שתורמים לפילוג הפנים־פלסטיני.