מחקר חדש מצא כי התושבים המודרנים הראשונים שחיו באיים הבריטיים בעידן האבן לפני כעשרת אלפים שנה היו בעלי עור כהה מאד ועם עיניים כחולות. המדענים מהיוניברסיטי קולג' בלונדון בחנו את הדנ"א של איש צ'דר, הכינוי של הגולגולת העתיקה ביותר שנמצאה עד כה בבריטניה אשר התגלתה בתוך מערה בדרום מערב אנגליה בשנת 1903. הפרויקט תועד עבור הסרט "הבריטי הראשון: סודות של איש בן עשרת אלפים שנה" שיוקרן בקרוב בערוץ 4 בעוד עשרה ימים.  
הבדיקות העלו כי איש צ'דר ככל הנראה הגיע לגובה של 1.65 מטרים ומת בשנות העשרים לחייו, אולם אלה לא היו הממצאים שהפתיעו את החוקרים. התיאוריה הייתה שלבעל הגולגולת היה עור חיוור ושיער בהיר, אך מהדנ"א התברר כי צבע העור היה כהה מאד עד שחור, היו לו עיניים כחולות והשיער היה מתולתל וכהה. שני אומנים הולנדים אף הצליחו ליצור שחזור של פניו של האיש לפי הממצאים. 
בשל כך, הסיקו המדענים כי הגנים שיוצרים עור בהיר יותר התפשטו בתקופה מאוחרת יותר מכפי שסברו. מסקנה נוספת היא שאבותיו של איש צ'דר ככל הנראה עזבו את אפריקה, עברו למזרח התיכון ומשם לאירופה לפני שחצו לאיים הבריטיים. 

"זה בהחלט מראה שהקטגוריות הגזעיות שיש לנו הן בעצם מבנים מודרניים מאד שלא מתאימים ליישום על העבר בכלל", אמר טום בות', ארכיאולוג מהמוזיאון להיסטוריה של הטבע שגם היה שותף למחקר. יואן דיקמן, ביולוג מהיוניברסיטי קולג', הוסיף כי גם הקשר בין להיות בריטי לבין להיות בהיר "אינו אמת חסינה. זה תמיד השתנה וזה עוד ישתנה".