ארצות הברית הבטיחה ללבנונים כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה בעקבות בניית החומה בגבול הצפון, כך אמר היום (חמישי) בכיר בממשלה הלבנונית לסוכנות הידיעות רויטרס. הנשיא הלבנוני, מישל עאון אמר עוד כי ישנה תקשורת מתמשכת על מנת למנוע את "החמדנות הישראלית בים וביבשה".



לפני כשבוע וחצי פורסם במהדורת "החדשות", שחיזבאללה פנה לארגון יוניפי"ל ואמר כי במידה וישראל תמשיך לבנות את המכשול בגבול בין ישראל ללבנון, בין היתר בשטח שלטענת הארגון הלבנוני מהווה שטח הפקר הנמצא כמובלעת בתוך השטח הלבנוני, יפתח הארגון בירי אל עבר הפועלים ואנשי הביטחון הנמצאים באזור. על פי הפרסום ראש יונפי"ל העביר את המסר לשגרירי ארה"ב ובריטניה שפנו ללשכת ראש הממשלה.



ממערכת הביטחון נמסר בתגובה לפנייה כי מדובר בשטח בריבונות ישראלית ובמידה וחיזבאללה יפתח באש ישראל תגיב בעוצמה. "ישראל פועלת בשטח הריבוני שלה בהתאם להחלטת מועצת הביטחון שהתקבלה עם השלמת הנסיגה מלבנון בשנת 2000 ולכן לא רק שאין שום כוונה להפסיק את בניית המכשול - חיזבאללה ישלם ביוקר אם ינסה לחמם את הגזרה, התגובה הישראלית תהיה קשה וכואבת".



ביום שלישי האחרון פרסם חיזבאללה אזהרה, בעקבות המתיחות הנוגעת לרישיון מספר תשע לקידוחי גז ביום, כאשר לבנון טוענת כי אזור זה שייך למים הטריטוריאליים שלה. בפרסום הלבנוני נכתב כי "מי שפוגע באתרי הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנוניים, האתרים שלו ייפגעו".עוד נאמר בהודעה, שנמסרה בשמו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי ישראל יודעת ש"לבנון מסוגל לעשות זאת". בתמונה נוספת נראית אסדת הגז תמר כשהיא על הכוונת של ארגון החיזבאללה.