למרות שהצהיר במהלך מסע הבחירות שלו, ואף לאחר כניסתו לבית הלבן, כי מקסיקו תממן את בניית חומת הגבול בינה לבין מדינתו, מתברר הבוקר (שישי) כי הצעת התקציב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתיחשף ביום שני, תכלול בקשה לסכום של שלושה מיליארד דולר, אשר אמור להיות מוקצה למען מטרה זו, כך לפי בכיר בממשל.



הגורם, אשר תדרך קבוצת עיתונאים ולא הזדהה, אמר כי הכסף ילך לרכישת קרקע פרטית בעמק ריו גרנדה שבדרום טקסס ולשם רכישות של פלדה. הממשל האמריקאי מתכוון לבנות גדר פלדה באורך 96 קילומטר (ק"מ) ב-2018, ולהאריך אותה עד ל-103 ק"מ עד סוף 2019.



יש לציין כי הדמוקרטים בארה"ב מתנגדים בחריפות לבניית החומה, אשר לפי טראמפ, נועדה כדי למנוע כניסה של מהגרים בלתי חוקיים ומבריחי סמים לארה"ב. 



טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



כזכור, בניית החומה עמדה במרכז קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות במהלך שנת 2016, כאשר במסגרת זו הוא התחייב כי המדינה השכנה מדרום היא זו שתממן את הקמתה, בעוד שהממשל המקסיקני הודיע שיסרב לעשות זאת.



בתחילת 2017 טראמפ אף איים לבטל פגישה עם מקבילו המקסיקנ, אנריקה פנה נייטו, אם לא יחזור בו מאמירתו לפיה מקסיקו לא תשלם על החומה המדוברת. כשנשאל אז על הצהרותיו החוזרות ונשנות בעניין מקסיקו, הודיע חד משמעית כי לא יוותר על בניית החומה בגבול.