ביקור היסטורי: קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, נחתה הבוקר (שישי), והפכה לשליטה הראשונה בשושלת של משפחתה אשר עושה זאת מאז מלחמת קוריאה. האירוע המשמעותי ביותר, שניתן להגדיר כהיסטורי, התרחש במהלך טקס הפתיחה כאשר אחותו של הדיקטטור מהמדינה המסוגרת לחצה את ידו של נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין.



בתוך כך, בפיונגיאנג טענו הבוקר כי לא צפויה פגישה של נציגיה עם סגן נשיא ארצות הברית, המבקר אף הוא במדינה לרגל המשחקים האולימפיים, זאת לאחר שהאחרון טען שיש להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג.



קים יו ג'ונג היא חלק ממשלחת דיפלומטית בראשות בכירים במדינה המבודדת בעולם. למעשה, אחותו של הרודן צפויה אף לקחת חלק בטקס הפתיחה של האירוע הבינלאומי.



השתתפותה עשויה להעיד על כך שמשטר קים רציני לגבי שיפור היחסים עם הממשלה בסיאול. בשנה שעברה היא קודמה לאגף הפוליטי רב העוצמה של המפלגה השולטת במדינה ובכך התקרבה למרכז ההנהגה. האחות גם אחראית על מחלקת התעמולה של מפלגת הפועלים השולטת וארגנה לוגיסטיקה במספר אירועים כולל במצעדים צבאיים. מסיבה זו הוטלו עליה סנקציות על ידי הממשל האמריקאי השנה.



בן המשפחה האחרון שדרך על אדמת סיאול היה סבו של קים ג'ונג און, לאחר שכוחות פלשו לעיר ב-1950, והבירה נפלה בידי צבאו. שלוש שנים לאחר מכן הסתיים הסכסוך בהפסקת אש ולא בהסכם שלום, והותיר את חצי האי מחולק לאזור מפורז המבוצר היטב, ומאז שני הצדדים נמצאים במצב של מלחמה.



פנס אמר מוקדם יותר כי נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'אה אין, תומך בהחלטת מדינתו להטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית, זאת משום שהוא מודה שהלחץ שהופעל על פיוניאנג הוא זה שהביא אותה לנהל שיחות עם סיאול. "הנשיא אישר לי את תמיכתו החריפה במסע הלחצים הקיצוני שלנו ובהטלת סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית", אמר פנס לעיתונאים