אסון כבד: מטוס נוסעים מסוג אנטונוב AN-148 של חברת סרטוב איירליינז, התרסק היום (ראשון) מעט אחרי שהמריא משדה התעופה דומודדובו הסמוך למוסקבה, כאשר עליו 65 נוסעים ושישה אנשי צוות, ויעדו היה העיר אורסק באזור הרי אוראל. כוחות ההצלה הגיעו למקום ההתרסקות, אך דיווחו כי אין ניצולים באירוע. הרשויות הודיעו על פתיחת חקירה פלילית אודות נסיבות ההתרסקות, כאשר בשלב זה שני כיווני הבדיקה העיקריים הם טעות אנוש ותנאי מזג אוויר. 

גורם בשירותי ההצלה הרוסים העריך עוד לפני ההצהרות הרשמיות כי לאור נסיבות התאונה, מספר הקרבנות באירוע הקשה צפוי להיות גבוה: "המטוס התרסק סמוך לכפר ארגונובו. סיכויי ההישרדות של הצוות והנוסעים נמוכים מאוד, ולא היה להם סיכוי", אמר לאתר ספוטניק הרוסי. מזג האוויר ברוסיה קשה מאוד בימים האחרונים, כשבבירה מוסקבה יורדים בממוצע כ-45 ס"מ של שלג במהלך הימים האחרונים.

 



זוהי התרסקות השנייה בלבד של מטוס מדגם זה, שיצא לשוק הטיסה האזרחי רק בשנת 2009. ההתרסקות הקודמת הייתה בשנת 2011, אז שביצע טיסת מבחן לרישיון התרסק במחוז בלגרוד, וכל ששת אנשי הצוות שעליו נהרגו. בבחינת ההתרסקות ב-2011 עולה כי גורם התאונה היה אנושי, וזאת לאחר שכלי הטיס עבר את המהירות המותרת ביותר מ-100 קמ"ש, מה שגרם להתפרקות הכנף מהמטוס.

חברת סרטוב איירליינז היא חברה רוסית קטנה שמפעילה 12 מטוסי נוסעים, מהם חמישה מדגם אנטונוב AN-148. החברה קיימת מאז שנת 1931 וזוהי התרסקות הטיסה המסחרית הראשונה שלה.

 




מסלול טיסת ה-AN-148