האם התגלתה הסיבה להתרסקות הקטלנית סמוך למוסקבה, בה נהרגו 71 בני אדם שלשום? חוקרי תעופה רוסים חושדים כי הסיבה להתרסקות המטוס היא כשל במד המהירות המותקן על המטוס, כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות ספוטינק הרוסית. הממצאים הראשוניים באו בעקבות בחינת הקופסה השחורה שנמצאה על המטוס, אך מדובר בממצאים ראשוניים, ולא סופיים.



על פי הממצאים, אין התאמה בין המהירות שנרשמה בקופסה השחורה, שמתעדת את כל פעילות המטוס בעת טיסות, לבין המרחק אותו המרחק ביצע בפועל. אחת הסיבות האפשריות לכשל היא הצטברות קרח על חיישני המטוס. כזכור, ביום ראשון האחרון, התרסק מטוס מסוג אנטונוב AN-148 של חברת סרטוב איירליינז הרוסית, שהמריא משדה תעופה סמוך למוסקבה והיה מיועד לנחות בעיר אורסק באזור הרי אוראל. בהתרסקות נהרגו 65 נוסעים ושישה אנשי צוות.



חוסר התאמה בנתונים. הקופסה השחורה של מטוס האנטונוב, צילום: רויטרס
חוסר התאמה בנתונים. הקופסה השחורה של מטוס האנטונוב, צילום: רויטרס



כ-45 ס"מ שלג במוסקבה



"המטוס התרסק סמוך לכפר ארגונובו", אמר בעת האסון גורם בשירותי ההצלה הרוסים. "סיכויי ההישרדות של הצוות והנוסעים נמוכים מאוד, ולא היה להם סיכוי", אמר לאתר ספוטניק הרוסי. מזג האוויר ברוסיה קשה מאוד בימים האחרונים, כשבבירה מוסקבה יורדים בממוצע כ-45 ס"מ של שלג במהלך הימים האחרונים.



זוהי התרסקות השנייה בלבד של מטוס מדגם זה, שיצא לשוק הטיסה האזרחי רק בשנת 2009. ההתרסקות הקודמת הייתה בשנת 2011, אז שביצע טיסת מבחן לרישיון התרסק במחוז בלגרוד, וכל ששת אנשי הצוות שעליו נהרגו. בבחינת ההתרסקות ב-2011 עולה כי גורם התאונה היה אנושי, וזאת לאחר שכלי הטיס עבר את המהירות המותרת ביותר מ-100 קמ"ש, מה שגרם להתפרקות הכנף מהמטוס.



חברת סרטוב איירליינז היא חברה רוסית קטנה שמפעילה 12 מטוסי נוסעים, מהם חמישה מדגם אנטונוב AN-148. החברה קיימת מאז שנת 1931 וזוהי התרסקות הטיסה המסחרית הראשונה שלה.