על רקע ההסלמה בין ישראל לסוריה ואיראן שהתרחשה בסוף השבוע האחרון, אמר היום (רביעי) שר החוץ האמריקאי, רקס טילרסון כי ארצות הברית מקדמת תוכנית שלום מזרח תיכונית מתקדמת למדי, הנמצאת בפיתוח מזה מספר חודשים. מזכיר המדינה ציין עוד כי יש להכיר במציאות שארגון חיזבאללה הוא חלק ממערכת הפוליטית הלבנונית.
טילרסון, שעורך ביקור בירדן, ציין בדבריו כי על איראן והכוחות הנתמכים על ידיה לסגת מסוריה. כמו כן, הוסיף שהממשל בוושינגטון מודאג מאוד מהעימות האחרון בין איראן לישראל.
בכיר בממשל האיראני טען בתגובה לדבריו של טילרסון כי נוכחותה של איראן בסוריה היא לגיטימית ומבוססת על אישור והזמנה מהממשל הסורי. "האמריקאים הם אלה שנמצאים שם ללא רשות", הבהיר.

שר הביטחון ליברמן התייחס מוקדם יותר היום לעימות עם איראן שמתחולל על אדמת סוריה וציין כי ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה מוחלט. "איראן הכריזה עלינו מלחמה לא מהיום, הם מעולם לא הסתירו את הטרמינולוגיה שלהם", אמר ליברמן, "אנחנו זוכרים פיגועים בבואנוס איירס, שכולם נעשו בהשראה והכוונה איראנית. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על ביטחון ישראל. אנחנו משמרים לעצמנו חופש פעולה מוחלט. כל מה שצריך לעשות - נעשה".

אתמול ממשלת סוריה איימה כי ישראל תיתקל ב"הפתעות נוספות" בהתקפות עתידיות על שטחה. "יש לי ביטחון מלא שהתוקף הישראלי יופתע מאוד, כי הוא חשב שהמלחמה הזאת - מלחמת ההתשה שסוריה נחשפה אליה במשך שנים - לא תאפשר לה להתמודד עם התקפות נוספות", אמר סגן שר החוץ הסורי איימן סוסאן.  "אם ירצה אלוהים, הם יראו הפתעות בכל פעם שינסו לתקוף את סוריה", הוסיף סוסאן במסיבת עיתונאים בדמשק.