מבצע הטבח בפלורידה השתייך לארגון גזעני, כך עולה מדיווחים בארצות הברית. ניקולס קרוז בן ה-19, שרצח ביריות 17 תלמידים ומורים בבית הספר התיכון "מרג'ורי סטונמן דאגלס" בפארקלנד היה חבר ב"רפובליקה של פלורידה", ארגון חצי צבאי בדלני התומך בעליונות לבנה ומושפע מהפשיזם.

על פי הליגה נגד השמצה, ראש הארגון, ג'ורדן ג'רב, אמר כי קרוז התאמן עם הארגון, שמטרתו, על פי אתר האינטרנט שלו, היא  "ליצור בפלורידה מדינה לבנה מבחינה אתנית".
"אני לא יודע במה הוא מאמין", אמר ג'רב על קרוז, "אני יודע שהוא ידע היטב שהוא מצטרף לארגון עליונות לבנה". לדבריו, הרוצח נראה כמו כל צעיר לבן נורמלי משולל זכויות.

תיעוד של הרגעים הדרמטיים של מעצר היורה בבית הספר בפלורידה
אמנם עדיין לא דווח מה המניע של קרוז לרצח, אבל ג'רב שיער כי הוא ביצע את הטבח מתוך שנאה ליהודים או לנשים. "יש תחושה אמיתית שפמיניזם הוא סרטן. זה יכול היה לשחק תפקיד במה שהוא עשה, אבל ישלנו נשים בארגון", אמר ראש ארגון "הרפובליקה של פלורידה", והוסיף כי "אנחנו לא מעריצים גדולים של יהודים. אני חושב שהיו הרבה יהודים בבית הספר שאולי הטרידו אותו". 
ג'רב גם התייחס לפעולת טבח עצמה, ואמר כי "אני לא מנסה להלל את מה שהוא עשה, אבל זה היה די יעיל. הוא כנראה השתמש באימונים שהוא עבר. אף אחד שאני מכיר לא אמר לו לעשות זאת". בנוסף, אמר מנהיג הארגון הגזעני, כי קרוז קיבל את אחד מהרובים שלו מהארגון.