בית משפט בעיראק גזר שש שנות מאסר על הצעירה הגרמנייה לינדה וונזל בת ה-17, בגין זיקתה לארגון המדינה האסלאמית, כך לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית. על וונזל, שזכתה לכינוי המפוקפק "הכלה הג'יהאדיסטית", הושת עונש של חמש שנים על היותה חברה בדאעש ושנה נוספת על המעבר לעיראק באופן בלתי חוקי. משפטה בבגדד נערך בדלתיים סגורות בשל גילה הצעיר, אך נציגי השגרירות הגרמנית נכחו בהליך המשפטי.כזכור, וונדזל, במקור מפולסניץ, עיר ליד דרזדן במזרח גרמניה, התאסלמה בשנת 2016 לאחר שיצרה קשר עם גורמים קיצוניים באינטרנט כשהיתה בת 15, ברחה מביתה ועשתה את דרכה לעיראק דרך טורקיה וסוריה. שם, היא נישאה ללוחם דאעש צ'צ'ני, שנהרג בשלב מאוחר יותר.
 
הצעירה מובלת על ידי חיילים עיראקיים
וונדזל נמצאה מסתתרת בחורבות מוסול בחודש יולי האחרון, כשהיא פצועה, עם תינוק על ידיה וזועקת לעזרה. בראיונות לתקשורת הגרמנית היא אמרה כי היא מצטערת על ההצטרפות לדאעש ורק רוצה לחזור הביתה.
"הכלה הג'יהאדיסטית" צולמה על ידי חייל עיראקי, כשהיא בקושי הולכת, סובלת מזיהום ולכלוך ופצועה מהקרבות אותם חוותה. זעקות השבר שלה הדהדו בסרטון, לאחר שהיא נראתה מובלת על ידי עשרות חיילים עיראקיים ששבו אותה, וחגגו את ההובלה שלה כשבויית מלחמה. גם צעקות הפחד שלה ממש לא הטרידו את השובים שלה, שצחקו על מצבה, אך יש לציין כי מצבה היה גרוע יותר לו היתה נופלת במצב הפוך לידיהם של אנשי המדינה האסלאמית. 

בסרטון נראו שני גברים המלווים את וונזל, והיא, עם פחד גדול בעיניים זועקת, אך הגברים מסביב צוחקים עליה. החיילים העיראקיים כינו את ההליכה כ"צעדת הבושה לכלא". אחד החיילים צעק: "תפנו מקום, היא נוצרייה, היא לא יכולה לספוג את זה יותר. היא חלשה וכואב לה, היא בלונדינית וגרמנייה. שמה דניה, ולא לינדה, תפנו מקום". בשלב זה הגיע קצין עיראקי בכיר על מנת לקחת אותה וברחבי העולם נראו התמונות, שגרמו לגולשים לרחם עליה, ולבקש ממשלת גרמניה לשלוח אותה הביתה.