שגריר קטאר, מוחמד אל-עמאדי, הודיע על סיוע בסך תשעה מיליון דולר, מטעם מנהיג הנסיכות תמים בן חמד, לרצועת עזה, אך הותקף על ידי עובדי ניקיון שמוחים על אי קבלת משכורות במשך זמן רב מהרשויות בעזה. במסיבת עיתונאים שערך היום (שני) בבית החולים ״שיפא״ בעזה אמר אל-עמאדי, כי הסיוע כולל מזון בסך 600 אלף דולר, סולר להפעלת הגנרטורים לחשמל בבתי החולים בסך 500 אלף דולר, תרופות וציוד רפואי בסך 2 מיליון דולר, סיוע בשיפוץ בתי עניים בבך מיליון דולר, סיוע לסטודנטים בסך מיליון דולר וסיוע למקרים הומניטריים בסך 2 מיליון דולר.
אל-עמאדי הדגיש בנוסף, כי היה במגעים עם חמאס וישראל והם לא מעוניינים בהסלמה. "אין מלחמה על רצועת עזה", סיכם.
מקורות פלסטינים מסרו ל״מעריב״, כי עובדי הניקיון בבית החולים ״שיפא״ בעזה "תקפו את השגריר הקטארי בהשלכת נעליים, קרעו את דגל ארצו ואת תמונת שליט קטאר, שהם בעצמם תלו, לאחר שהתאכזבו מהבטחות שקיבלו מחמאס כי בעיותיהם יבואו על פתרונן במהלך ביקור הבכיר". 



השגריר הקטארי נואם. צילום: רשתות חברתיות



 
התגובה החמורה הגיעה כאשר השגריר הסביר כי קטאר לא תסייע לעובדי הניקיון מאחר ומדובר בבעיה פנימית, והם באחריות הרשות הפלסטינית. ״המראה פגע בכולם״, אמר המקור, ״הם התחילו לחבוט ברכב השגריר. זה מצביע על חוסר האונים שלהם. פשוט, הם ראו בו מושיע״. 

עובדי הניקיון שובתים זה היום העשירי ברציפות, מאחר ולא קיבלו את משכורותיהם במשך כמה חודשים. לדברי העובדים, יש צורך בהעברת הכספים ישירות לתושבים, ולא באמצעות מוסדות.