אזרח ישראלי בן 62 נחטף ביום שישי האחרון בפאתי אבוג׳ה, בירת ניגריה, ושוחרר בהמשך בשלום, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. מדובר בעובד בחברה ישראלית בניגריה נחטף על ידי חמושים לצורכי כופר.



במהלך קרב היריות שליווה את החטיפה נהרג נהגו האישי של האזרח ואילו הוא הובא למקום מסתור. לאחר משא ומתן ממושך, אשר התנהל בין החוטפים לבין מנכ"ל החברה בה עובד האזרח וגורמי הביטחון במקום שוחרר הבוקר הנדון בשלום.



המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ ושגרירות ישראל בניגריה ובהם השגריר, גיא פלדמן, הקונסול נדב גורן וקצין הביטחון של השגרירות היו מעורבים וסייעו בכל הנדרש אל מול הגורמים הרלוונטיים במקום ובארץ.



שגריר ישראל בניגריה, גיא פלדמן, אמר בגל"צ כי "חוץ מהטראומה להיות חטוף במשך כמה ימים, המצב שלו, לפי הבנתי, בסדר. עוד לא פגשתי אותו, הוא הגיע בדקות האחרונות לטיפול רפואי, על מנת לראות שהכל בסדר. עד כמה שאני יודע, הכל בסדר גמור. חוץ מזה שהוא היה חטוף, במדינה כזאת, שזה לא סימפטי, כשאתה לא יודע מה עומד לעבור עליך".



"צריך לזכור שהאירוע הזה התחיל בצורה מאוד דרמטית ואלימה", המשיך השגריר, "רצחו את הנהג וחטפו אותו. מדובר בחווה חקלאית שסמוכה לבירה אבוג'ה והוא הגיע לאזור בסיום יום העבודה, אז קרה המקרה. זאת מכת מדינה, בעיקר מחירי הנפט שנפלו. האלימות הפלילית הלכה וגברה ויחד איתה הביזנס הזה של החטיפות".



לדבריו, "הם גררו אותו ממקום למקום בצורה כזאת או אחרת, ויש פה גורמי משטרה שמתעסקים בזה. ואז אנחנו כשגרירות נכנסנו לכל האירוע כדי לתמוך במשפחה בארץ, ואני יכולה להביע את הערכתי למשפחה, לדעת שהכל בסדר. כל מי שמגיע לעבוד בניגריה, יודע וצריך לדעת שהוא לוקח על עצמו את הסיכונים האלה".



בסופו של דבר, לגרסתו, "הוא שוחרר אחרי ששולם כופר, בניגריה זה כספים יחסית גדולים. יש פה תהליך שלם של תעשיה שעוסקת בזה. בקטע הזה כל מה שאנחנו רואים בסרטים, זה לא אותו דבר. זה לא משחק ילדים. השחרור שלו הוא ממש טרי. הטיפול בו הוא לא ברמה של חמישה כוכבים, אבל הטיפול שקיבל הוא לדעתי סביר כי לא רוצים לפגוע בתעשייה".