הרשויות בניגריה חוששות כי עשרות נערות נחטפו על ידי ארגון הטרור בוקו חראם במהלך תקיפה על בית ספר בעיר דאפצ'י בצפון מזרח המדינה, שאירעה ביום שני האחרון. אבדומליקי סונמונו, מפכ"ל המשטרה של מדינת יובה בניגריה אמר היום (רביעי) כי יומיים לאחר התקיפה, 111 נערות עדיין מוגדרות נעדרות.

סונמונו ציין כי אין ביכולתו לקבוע אם כל הנערות הנעדרות אכן נחטפו, וכי חלק מהתלמידות בבית הספר לא גרות במעונות ועל כן ייתכן שלא היו בבית בזמן הפריצה, אך חטיפת נערות היא פרקטיקה ידועה של ארגון הטרור המוסלמי שמתנגד למה שהוא מגדיר כאימוץ מנהגים מערביים המנוגדים לאסלאם, ובעיקר
לחינוך מערבי.

רוצה להקים מדינת שריעה. מנהיג ארגון בוקו חראם, צילום: רויטרס
רוצה להקים מדינת שריעה. מנהיג ארגון בוקו חראם, צילום: רויטרס

בניגריה נזכרים בחטיפת הנערות בשנת 2014
 

במדינה האפריקאית חוששים שמדובר בשחזור של חטיפת 276 הנערות הניגריות בעיר צ'יבוק על ידי ארגון הטרור בשנת 2014, אירוע שגם אחרי ארבע שנים עדיין לא הסתיים, ו-112 מהנערות שנחטפו על ידי הארגון עדיין נעדרות. "הבנות שלנו נעדרות כבר יומיים, ואנחנו לא יודעים היכן הן", אמר בחשש אבו באכר שאהו, שקרובתו נעדרת, והוסיף: "למרות שנאמר לנו שהן ברחו לכפרים באזור, חיפשנו בהם ללא הצלחה, אנחנו מתחילים לחשוש מהגרוע מכל, שמדובר במקרה צ'יבוק פעם נוספת", הוא הוסיף.
במהלך הסכסוך בין ניגריה לארגון הטרור, שרוצה להחליף את השלטון החילוני בשלטון מוסלמי דתי, נהרגו מאז 2009 כ-20 אלף בני אדם ושני מיליון נאלצו להימלט מבתיהם. במשך השנים חטף הארגון אלפי בני אדם, בהם ילדים וילדות רבים, כאשר המקרה בצ'יבוק הוא רק המפורסם שבהם.