נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוב תקף הערב (שני) את סגני השריף שלא מיהרו לפרוץ לבית הספר בפלורידה במהלך מתקפת הירי לפני שבועיים והצהיר כי הוא היה נכנס כדי להתעמת עם הרוצח גם אם הוא לא היה חמוש.



"אי אפשר לדעת עד שנבחנים בכך, אבל אני באמת מאמין שהייתי רץ פנימה אפילו אם לא היה לי כלי נשק", אמר טראמפ במהלך דברים שנשא בכנס מושלי המדינות בבית הלבן. "אני חושב שמרבית האנשים בחדר הזה גם היו עושים את זה".



טראמפ, שבסוף השבוע אמר כי סגן השריף של מחוז ברווארד, סקוט פטרסון, שהיה מוצב בבית הספר אבל נשאר מחוץ למבנה, הוא "פחדן", יצא שוב נגד פטרסון ונגד סגני שריף נוספים שנטען כי גם הם הסתתרו בחוץ. "לא בדיוק מגיעה להם מדליית הכבוד, נכון?", אמר. "האופן שבו הם פעלו היה גועלי למען האמת".




"מאמין שהייתי רץ פנימה גם ללא נשק", טראמפ. צילום: רויטרס
"מאמין שהייתי רץ פנימה גם ללא נשק", טראמפ. צילום: רויטרס



במהלך המפגש התרחש אירוע בלתי שגרתי כאשר מושל וושינגטון הדמוקרטי, ג'יי אינסלי, יצא באופן ישיר נגד הצעתו של טראמפ כי מורים ואנשי צוות בבתי ספר יישאו נשק על מנת להרתיע תוקפים פוטנציאליים. "לדעתי אנחנו צריכים פחות ציוצים פה ויותר הקשבה", אמר אינסלי, שנחשב כמי שעשוי להתמודד בפריימריז לנשיאות בעוד שנתיים. "בואו נוריד את זה מהשולחן ונתקדם הלאה". טראמפ עצמו נמנע מלהתייחס לדברים.



בתוך כך, עורך דינו של פטרסון, ג'וזף דירוגו, טען אמש כי סגן השריף לא נכנס לבניין כי הוא חשב שהיריות מגיעות מבחוץ וכי הוא פעל בהתאם לנהלים כאשר תפס עמדה וניסה לבחון את המצב. הוא גם מתח ביקורת על השריף, סטיב ישראל, שלדבריו רמז שפטרסון "נכשל בהגנה על התלמידים".