כאן כדי להישאר: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יודיע הערב (שלישי) על כוונתו להתמודד על נשיאות המדינה פעם נוספת, בשנת 2020, ולהכריז על מינויו של מומחה הדיגיטל בראד פרסקייל למנהל קמפיין הבחירות שלו, כך לפי האתר הרשמי של קמפיין הבחירות של טראמפ. פרסקייל היה גם המנהל הדיגיטלי של מסע הבחירות האחרון של טראמפ, אז כונה "הנשק הסודי של הקמפיין".



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


יש לציין כי מדובר בצעד יוצא דופן, משום שבדרך כלל המועמדים מודיעים על התמודדותם כשנה וחצי מראש, ולא בטווח זמן רחב כל כך לפני היערכות הבחירות.



בנו של טראמפ, אריק, אמר כי "בראד הוא כשרון מדהים והיה הגורם המרכזי להצלחתנו ב-2016. יש לו את האמון המלא של המשפחה שלנו בו והוא האדם המושלם לעמוד בראשון הקמפיין".



קושנר וטראמפ. צילום: רויטרס
קושנר וטראמפ. צילום: רויטרס



חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, שהוא גם יועצו הבכיר של הנשיא, אמר כי "בראד היה חיוני לנו בקמפיין, בסוגיות הטכנולוגיה והתוכן. המומחיות ויכולת ההנגה שלו יעזרו לנו לבנות קמפיין מצוין".



מגזין "דראג רפורט" פרסם לראשונה את הידיעה על תפקודו הצפוי של פרסקייל, בידיעה שפורסמה הבוקר. בראיון שהעניק לתכנית "60 דקות" בשנה שעברה אמר פרסקייל כי "עשינו את השימוש הטוב ביותר בהיסטוריה בכלי שנקרא פייסבוק".



בעבר נטען כי חברה שהקים פרסקייל בטקסס, ופעלה בתחילה ליצירת אתר עבור חברת הנדל"ן של הנשיא תמורת 1,500 דולר בלבד, הסתיימה בחיוב על סך 94 מיליון דולר עבור עבודתה במסגרת הקמפיין.



פרקסייל הודה בתכנית הטלוויזיה כי הוא מוטרד מהעובדה שפייסבוק הודתה שהרוסים הוציאו סכום של 100 אלף דולר על מודעות ברשת החברתית על מנת להשפיע על הבחירות.



יש להזכיר כי בעקבות הקמפיין האחרון נפתחה חקירת המעורבות הרוסית בתהליך הבחירות באמריקה. לפני כשבוע וחצי בלבד פורסם כי כתבי אישום הוגשו נגד 13 אזרחים רוסים בגין התערבות, לכאורה, בבחירות.



לפי כתב האישום, החשודים פעלו נגד ארה"ב באמצעות המידע החברתית במטרה לקדם את מועמדותו של טראמפ. הבוקר, ככל הנראה בשל הודעתו הצפויה, הכחיש טראמפ שוב את ההאשמות בנושא המעורבות הרוסית בקמפיין הבחירות שלו.