תמונות לוויין חדשות שפורסמו הלילה (רביעי) באתר פוקס ניוז האמריקאי מראות בסיס קבע צבאי של איראן שנבנה לא הרחק מדמשק בירת סוריה. בתמונות ניתן לראות האנגרים לאחסון טילים המסוגלים לפגוע בכל שטח ישראל, כך על פי מקורות מודיעין מערביים. בסיס דומה לזה שהתגלה בתצלומי הלוויין החדשים נבנה בשנה שעברה מדרום לדמשק, לפני שנהרס בדצמבר בתקיפה שיוחסה לישראל. 



תמונות הלוויין הבלעדיות של ImageSat International, שהגיעו לידי "פוקס ניוז", מראות את מה שנחשב לבסיס האיראני החדש, שמונה קילומטרים צפונית מערבית לדמשק, המופעל על ידי כוח אל קודס - זרוע המבצעים המיוחדת של משמרות המהפכה. התצלומים מציגים כאמור שני האנגרים לבנים חדשים, כל אחד מהם 30 מטרים על 20 מטרים, המשמשים לאחסון טילים לטווח קצר ובינוני.



תמונות הלוויין של הבסיס האיראני. צילום: (ImageSat International (ISI



תמונות הלוויין של הבסיס האיראני. צילום: (ImageSat International (ISI



ביום שלישי המפקד הצבאי האמריקאי העליון של הכוחות האמריקאים במזרח התיכון אמר בדברים שנשא בגבעת הקפיטול כי איראן מגדילה את מספרם ואת איכותם של הטילים הבליסטיים שלה אותם היא פורסת באזור. האלוף ג'וסף ווטל, מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, אמר כי איראן "הגבירה" את המימון שלה לכוחות במזרח התיכון מאז ההסכם הגרעיני ביולי 2015, כולל שליחת טילים, לוחמים ואמצעי לחימה נוספים לתימן ולסוריה.



ח"כ יאיר לפיד אמר בראיון לכאן ב' כי "האיראנים אומרים שהם לא בונים בסוריה אז הם לא יוכלו להתלונן שאנחנו מעלימים את המקומות הללו מעל פני האדמה". 



ח"כ עמיר פרץ כתב בטוויטר ש"הדיווח החמור בפוקס ניוז על צילומי לווין שחושפים בסיס איראני חדש בפאתי דמשק מחייב פעולה מדינית נחושה מצד ראש הממשלה. המסר חייב להיות נחרץ כי ההתבססות הצבאית האיראנית היא קו אדום שאין לחצותו. אם יהיה צורך ייבחנו כל האופציות כדי לעצור התבצרות זו בגבול הצפוני".