נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשף היום (חמישי) כי מדינתו פיתחה טיל בין יבשתי חדש אשר יכול להגיע "לכל נקודה בעולם". בנוסף, הוא טען כי מדינתו פיתחה מספר כלי נשק חדשי בזמן האחרון, בהם מכשיר על קולי שלא ניתן למעקב על ידי מערכות נגד טילים, ובקרוב תציג "נשק גרעיני שלא ניתן ליירט".



פוטין אמר כי רוסיה "לא צריכה לשכוח את הביטחון שלה", בנאום שעסק בתחילת בסוגיות פנים ארציות. "אנחנו רואים הזדמנויות גדולות בזכות הכוחות המזוינים שלנו. עשינו הרבה כדי לחזק את הצבא ולצייד אותו בנשק מודרני", הוסיף המנהיג הרוסי.



לדבריו, "אימצנו 300 דגמים חדשים של כלי נשק המספקים לכוחות הביטחון שלנו 18 טילים בליסטיים בין יבשתיים, שני טילים בליסטיים מבוססי צוללות והזמנו שלוש צוללות גרעיניות חדשות". מלבד זאת, ציין, "הגדלנו את מספר הטילים ארוכה הטווח שלנו".



בתוך כך, פוטין הצהיר גם כי מדינתו מפתחת ראש קרב גרעיני קטן שניתן להרכיב על טילי שיוט, וטען כי יוצרו גם מזל"טים חדשים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.  



כמו כן, הוא הסביר כי הכוח הצבאי של רוסיה נבנה כדי לשמור על השלום בעולם, אך מנגד הבהיר כי מי שישתמש בנשק גרעיני מול מדינתו צריך לצפות לתגובה מיידית.



נושא נוסף אליו התייחס הוא פעילות צבאו בסוריה, שלפיו, "הראה את יכולות ההגנה המוגברות של רוסיה". באופן דומה, גם באזור הארקטי, לדבריו, "רוסיה שמרה על האינטרסים שלה".



יש לציין כי ב-18 במרץ יתקיימו בחירות לנשיאות רוסיה, בהן פוטין צפוי לנצח שוב ולהתחיל כהונה נוספת, רביעית במספר, בתפקידו, זאת לאחר שהצהיר על התמודדותו לאחרונה.