מסר ממוסקבה? רוסיה לא אפשרה לאיראן להקים בסיס בנמל טרטוס במערב סוריה, כך לפי דיווח שפורסם הערב (חמישי) בחדשות כאן. גורמים בישראל הביעו שביעות רצון, זאת מאחר שהדבר אומר שבמוסקבה מתחילים למתן מעט את המדינה השיעית. מדובר בבסיס עליו דיבר נתניהו במהלך נאומו בוועידת הביטחון במינכן בו פנה לשר החוץ האיראני זריף.
כל זה קורה על רקע הנסיעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת לוושינגטון, בשיחתו של רה"מ, צפויה לעלות לא רק הפעילות בהאיראנית בסוריה, אלא גם בלבנון והתוכנית לתקן את הסכם הגרעין. בישראל מעריכים כי בדיונים תעלה גם חלק מיוזמת השלום.

כזכור, תמונות לוויין חדשות שפורסמו אתמול באתר פוקס ניוז האמריקאי מראות בסיס קבע צבאי של איראן שנבנה לא הרחק מדמשק בירת סוריה. בתמונות ניתן לראות האנגרים לאחסון טילים המסוגלים לפגוע בכל שטח ישראל, כך על פי מקורות מודיעין מערביים. בסיס דומה לזה שהתגלה בתצלומי הלוויין החדשים נבנה בשנה שעברה מדרום לדמשק, לפני שנהרס בדצמבר בתקיפה שיוחסה לישראל. 

על רקע הפרסומים, גורם ישראלי בכיר יצא נגד מדיניות ארצות הברית לגבי ההתבססות האיראנית בסוריה. בדיווח שהובא אתמול בחדשות עשר אמר הבכיר: "האמריקאים לא עושים מספיק כדי לבלום את איראן בסוריה. יש פער גדול בין הדיבורים של וושינגטון לבין המעשים". 
 
הפקיד הבכיר הוסיף: "לאמריקאים נוח לתת לנו להיות קבלן הביצוע שלנו בסוריה. אנחנו מודאגים מאוד". בכיר אמריקאי אמר בתגובה לביקורת הישראלית כי "אנחנו מבינים את ישראל ומודאגים מהפעילות האיראנית בסוריה אבל יש לנו סדר עדיפויות של איומים. עד שלא נביס את דאעש בסוריה לא נוכל לטפל בנוכחות האיראנית במדינה בצורה טובה כפי שהיינו רוצים".