גורמים ב-FBI החלו בבדיקת העסקאות והנכסים הבינלאומיים של בתו של נשיא ארצות הברית, איוונקה טראמפ. על פי הדיווח, שפורסם הלילה ברשת CNN, נבחנת סוגיית המימון של מלון ומגדל משרדים בוונקובר, שבקנדה. הבדיקה יכולה להוות מכשול עבור איוונקה, שמנסה בימים אלה להשיג סיווג בטחוני מלא וקבוע, כדי שתוכל לשמש כיועצת לנשיא. מדובר בהליך בדיקה שגרתי שנעשה במקרים כאלה, אבל בדיקה של נכסי משפחת טראמפ, אשר ממומנים בחלקם על ידי גורמים בינלאומיים היא דבר מורכב. 



על פי הדיווח, שמסתמך על שני גורמים הבקיאים בפרטים, מטרת הבדיקה של העסקים היא כדי לוודא שאיוונקה ובעלה ג'ארד קושנר לא יימצאו עצמם תחת לחצים של סוכנים זרים, בהם סוכנים סינים. 



הבניין שנמצא במרכז הבדיקה, נפתח בחודש שאחרי כניסת טראמפ לתפקידו כנשיא, ובין היתר נמצא בו ספא הנושא את שמה של איוונקה. עם זאת, הבניין לא נמצא בבעלותו הישירה של העמותה של טראמפ, אלא הם מקבלים דמי שיווק מהמפתח, נציג של אחת מהמשפחות העשירות ביותר במלזיה. טופס גילוי המס של הנשיא מעלה כי הארגון הרוויח מהנכס המדובר תמלוגים בשווי של למעלה מחמישה מיליון דולרים. הדובר של איוונקה טראמפ הכחיש את הפרסומים.



הדיווח מתפרסם מספר ימים אחרי שנודע כי רמת הסיווג של בעלה, המשמש גם הוא כיועצו של הנשיא, הורדה במפתיע, מה שימנע ממנו גישה למסמכים רגישים ביותר, כך מסר בכיר בארה"ב ל"פוליטיקו". מלבד קושנר, שרמת הסיווג שלו הייתה הגבוהה ביותר, כל העוזרים בבית הלבן ייאלצו להתמודד עם הורדה ברמת הסיווג שלהם. 

עד כה רמת הסיווג של קושנר הייתה מוגדרת כ"רמת SCI", ראשי תיבות המייצגים מידע ממודר ורגיש ביותר, המגיע ממקורות מודיעיניים רגישים ביותר. ההחלטה התקבלה לאחר שבכיר בבית הלבן לשעבר, רוב פורטר, חשף כי עשרות מעוזרי הבית הלבן נחשפו למידע מסווג ביותר, למרות שלא היו להם אישורים לכך.