תקיפה אנטישמית נוספת: נתן ג', ילד יהודי חובש כיפה בן 14, רצה לחגוג את ליל חג הפורים בחברת אחיו ואחותו, בהטלת חזיזים בפארק שליד בית הכנסת בעיירה מונמאני ליד פריז  ושם התגרו בו נערים צפון אפריקנים שהיו במקום וכינו אותו "יהודי מלוכלך". כשיצא מאוחר יותר מן התפילה בבית הכנסת, בנפרד מבני משפחתו ,חיכתה לו חבורה של כעשרה צפון אפריקנים, שארבעה מהם נתפסו אחר-כך על ידי המשטרה. התוקפים היכו את נתן בעזרת אלה וענף עץ, שברו את משקפיו, קרעו את הכיפה מראשו, לקחו אותה איתם והטיחו בו עלבונות אנטישמיים.

הלשכה נגד אנטישמיות בצרפת תבעה להביא את התוקפים לדין ולשפוט אותם בחומרה על תקיפה אנטישמית, למרות היותם קטינים. מן המשטרה נמסר כי נפתחה חקירה על תקיפה אלימה בקבוצה על רקע דתו של המותקף. דווקא הרב של מונמאני, מישל סיטבון, ניסה להפחית מהדרמטיות של האירוע כשאמר שמדובר בקטטה של ילדים וכי הקהילות חיות בדרך כלל בשלום זו עם זו בעירו. אך לא זו דעת רוב הקהילה היהודית.

תקיפת ילדים יהודים בידי קטינים בני גילם או מבוגרים הפכה לאחרונה לאופנתית מאוד בערי הפרבר ליד פריז. ילד בן שמונה וילדה בת עשר הוכו לאחרונה בעיירה סרסל, ובשבוע שעבר נשפכה אפילו חומצה על עגלת תינוקת.

סכין בה הותקף יהודי במרסיי, צרפת, ארכיון. צילום: טוויטר
סכין בה הותקף יהודי במרסיי, צרפת, ארכיון. צילום: טוויטר