ניצחון לגוש הימין-מרכז בבחירות באיטליה. בתום שעות מורטות עצבים, מספירת הקולות בקלפיות ברחבי המדינה, עולה כי מפלגת "5 כוכבים" האנטי-ממסדית צפויה לקבל כ-32 אחוזים מהקולות, ובכך להפוך למפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט. עם זאת, היא צפויה להתקשות בהרכבת קואליציה, שכן גוש הימין-מרכז בהובלת מפלגתו של סילביו ברלוסקוני יקבל את מרב המושבים בפרלמנט. עם זאת, לא ברור איזו מפלגה תצליח להרכיב את הממשלה, שכן אף אחד מהמפלגות לא קיבלה את 40 האחוזים הנדרשים.



למקום השני הגיעה מפלגת השלטון, המפלגה הדמוקרטית, עם כ-19 אחוזים מהקולות. מפלגתו של ברלוסקוני, "פורצה איטליה", קיבלה כ-14 אחוזים מן הקולות. מפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית" קיבלה גם היא כ-14 אחוזים מן הקולות. ברלוסקוני לא יוכל לכהן בתפקיד, מפני שהורשע בעבר בעבירות מס, ואף ריצה שנת מאסר.



בקלפי במילאנו, שבה הצביע אתמול המנהיג הוותיק וממליך המלכים בפוליטיקה האיטלקית, ברלוסקוני בן ה־81, חשפה צעירה את פלג גופה העליון וקראה לעברו: ״זמנך תם". הצעירה, חברה בארגון הנשים ״פמין״, הורחקה, ושומרי ראשו של ברלוסקוני פינו את הבוס במהירות מהזירה. מנהיגי תנועת המחאה הפופוליסטית (יש שיאמרו אנרכיסטית) חמשת הכוכבים, בראשות לואיג'י די מאיו הצעיר (31) והקומיקאי הפרובוקטיבי בפה גרילו, שידרו אתמול ביטחון בניצחונם ואמרו כי נראה שהאיטלקים החליטו לשים קץ "לקרקס הפוליטי״ שמתנהל באיטליה זה עשרות שנים.

רבים מהפרשנים הפוליטיים מקווים שנשיא המדינה סרג׳ו מטארלה ייקח לידיו את המושכות אם לא תהיה הכרעה ברורה. הם מקווים שמטארלה הממלכתי ימנה אישיות מהימנה, אשר בעזרת המפלגות הוותיקות יקים ממשלת אחדות שתמשיך לנהל את המדינה ותעניק לה יציבות, לפחות בטווח הקצר והבינוני.