שעות ספורות לפני פגישתם בוושינגטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הזהיר היום (שני) בכיר איראני כי אם יופר הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות, טהרן תוכל להעשיר אורניום במהירות שיא. 

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז כמאלונדי, הבהיר כי משטר האייתוללות יהיה מסוגל להעשיר אורניום תוך 48 שעות. "הצנטריפוגות שיש לאיראן כיום פועלות פי 24 מהר יותר מאשר הצנטריפוגות הקודמות, ונוכל להעשיר אורניום בזמן שיא, אם וושינגטון תצא מהסכם הגרעין", אמר הבכיר.
 
בשיחה לתוכנית "מטהרן" של ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם", הוסיף כמאלונדי כי "לצערי, מאז שטראמפ קיבל את השלטון, במקום שיחזק את הסכם הגרעין, הוא מחליש אותו. זה לא חדש. גם בקמפיין הבחירות שלו, הוא מתח ביקורת על הסכם הגרעין, ולכן זה אך טבעי שמאז שהגיע לבית הלבן הוא התחיל גם לבצע". במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2016 טראמפ אמר כי בכוונתו "לקרוע את ההסכם" וכינה את איראן "מדינת טרור".

הכור הגרעיני בנתנז, איראן. צילום: רויטרס
הכור הגרעיני בנתנז, איראן. צילום: רויטרס


הבכיר התייחס לתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן, ואמר כי "התחייבנו רק לדבר אחד, והוא שלא נייצר טילים שמסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני, או לערוך ניסויים בהם. אנחנו קיבלנו זאת ומיישמים זאת הלכה למעשה".

כזכור, ב-20 בפברואר, בכיר איראני איים "להשמיד את תל אביב" בתגובה לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בוועידת מינכן לביטחון. "לגבי המילים הלא נבונות של נתניהו", אמר הבכיר האיראני מוחסן רזאי, "אני צריך לומר שאם הישראלים ינקטו בכל מהלך מבצעי - נשטח את תל אביב ולא ניתן לנתניהו שום הזדמנות לברוח".