גורמים בבריטניה הזהירו היום (רביעי) את רוסיה, והצהירו שיגיבו בצורה קשה במידה ויתברר כי הקרמלין עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות שבוצע בסוכן הכפול לשעבר, שהורשע בבגידה בעשרות מרגלים רוסים והתגורר בלונדון. שר החוץ בוריס ג'ונסון אמר בפרלמנט הבריטי כי "אנחנו לא יודעים מה בדיוק התרחש בסליסבורי, אבל אם זה רע כמו שזה נראה, זה עוד פשע שניתן לייחס לגורמים רוסים". 
פרשן 'מעריב', יוסי מלמן , סיפר בשיחה עם ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM כי "זו פרשה מוזרה מאוד. במידה והמודיעין הרוסי עומד מאחוריה, ניתן להעריך שמדובר במעשה שזכה לאישורו של פוטין". הוא הוסיף: "המקרה מזכיר פרשיה שהתרחשה לפני עשר שנים, בה סוכן רוסי שעזב את השירות, והפך למבקר המשטר, הורעל". הפרשן ציין כי "סרגיי היה קולונל רוסי שנתפס על ריגול לטובת בריטניה, ושוחרר בעסקת חילופי מרגלים וחש בטוח בחייו". לדבריו, לא מקובל להרעיל מישהו לאחר הסכם חילופי מרגלים.

"המקרה הזה כמעט הצליח ולמזלם של המרגל ובתו הם נשארו בחיים", הסביר והתייחס לשיטות החיסול שלא השתנו, "שיטת ההרג פחות חשובה, המטרה היא החשובה, כלי הנשק נשאר זהה. בינתיים הנושא בחקירה ונבדקת האפשרות שאכן דובר בניסיון התנקשות".

עריכה: איתמר זיגלמן