יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בין סלמאן, אמר כי טורקיה היא חלק מ"משולש רשע" יחד עם איראן והארגונים האסלאמיסטיים הקיצוניים במזרח התיכון, כך דיווח היום (רביעי) העיתון המצרי אל-שורוק. הנסיך הסעודי האשים את אנקרה כי היא מעוניינת להשיב מחדש את הח'ליפות האסלאמית, שקרסה לפני כמאה שנה עם נפילת האימפריה העות'מאנית.

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

דבריו מבטאים את החשש העמוק של סעודיה מנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שמפלגתו האסלאמיסטית היא בעלת בריתם של קטאר וארגון האחים המוסלמים ונמצאת בסכסוך עם סעודיה ומדינות המפרץ האחרות. טורקיה גם שיתפה פעולה עם איראן, יריבתה העיקרית של סעודיה באזור, בניסיון להגיע להפסקת אש בצפון סוריה בחודשים האחרונים, שם הצבא הטורקי תוקף את הכוחות הכורדים. ארדואן שוחח היום עם נשיא איראן, חסן רוחאני, על הצורך להאיץ את המאמצים להשגת הפסקת אש במזרח ע'וטה, שם מתבצעת מתקפה של המשטר הסורי בגיבוי רוסיה. 

"משולש הרשע הנוכחי כולל בתוכו את איראן, טורקיה וארגונים דתיים קיצוניים", אמר הנסיך בראיון במהלך ביקורו הראשון למצרים מאז שהפך ליורש העצר של הממלכה. בין סלמאן הוסיף כי הסכסוך עם קטאר עלול להימשך זמן רב והשווה אותו לאמברגו האמריקאי על קובה שהוטל לפני כ-60 שנה. כזכור, סעודיה, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין ניתקו את היחסים הדיפלומטיים עם קטאר בטענה שהיא תומכת בטרור האזורי והטילו עליה מצור אווירי וימי.  

מוחמד בין סלמאן, יורש העצר של סעודיה. צילום: רויטרס
מוחמד בין סלמאן, יורש העצר של סעודיה. צילום: רויטרס