על רקע ההתקדמות בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית בשנת 2016, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בראיון ששודר היום (שבת) ברשת NBC האמריקאית, כי "לא אכפת לי אם אזרחי רוסיה התערבו בבחירות', ואף ציין כי "ייתכן שיהודים בעלי אזרחות רוסית הם אלו שעשו זאת". זאת, על רקע הגשת 13 כתבי אישום נגד אזרחים רוסים במסגרת הפרשה, הנחקרת על ידי צוותו של התובע הכללי האמריקאי רוברט מולר. 



"אז מה אם הם רוסים?", אמר פוטין כשנשאל האפשרות שאזרחי מדינתו מעורבים בפרשת "רוסיה גייט". לדבריו, "ישנם 146 מיליון רוסים. אז מה? לא אכפת לי (אם התערבו). הם אינם מייצגים את האינטרסים של רוסיה". עם זאת, הוא ציין כי הוא עדיין לא ראה שום ראיות לכך שאזרחים רוסים התערבו בבחירות, בהן נבחר דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב. 




"אנחנו ברוסיה לא יכולים להעמיד לדין אף אחד בנושא הזה, משום שמי שעשה את זה לא הפר את החוק הרוסי", ציין גם פוטין והוסיף: "לפחות תשלחו לנו איזה מסמך, ונסתכל על מה מדובר".

בעקבות הטענה כי מומחים מערביים טוענים שההוראה להתערב בבחירות באה ישירות מהקרמלין עצמו, אמר הנשיא הרוסי כי "האם מישהו באמת מאמין שרוסיה, שנמצאת אלפי קילומטרים מארה"ב, יכלה להשפיע על הבחירות?". הוא הסביר כי "זו לא מטרתנו להתערב בבחירות. אני לא רוצה מה היינו משיגים על ידי התערבות בתהליך הזה".

בתוך כך, המנהיג הרוסי אף טען כי ארה"ב היא זו שהגדילה את רמת המתיחות בין המדינות לאחרונה. "אנחנו לא אלה שהכרזנו עליכם כאויבים, אתם עשיתם את זה כששמתם את רוסיה ברשימת אויבי מדינתכם והטלתם עלינו סנקציות". עם זאת, ציין פוטין, "אני מאמין שאפשר להתחיל ללבן את הדברים. לדעתי, הנשיא הנוכחי רוצה לעשות את זה".

יש לציין כי חוקרי סייבר טוענים שחלק מההאקרים הרוסים אשר התערבו בצורה כזו או אחרת בבחירות לנשיאות ארה"ב הם חלק מקבוצת האקרים, המכונה fancy bear, אשר קשורה לגורמי מודיעין רוסים ופועלת בשליחות הקרמלין.

בספטמבר האחרון הצהירה המחלקה להגנה על המולדת בארה"ב, כי היא דורשת להפסיק את השימוש במחשבי הממשל באנטי וירוס של קספרסקי (חברה רוסית) מחשש לריגול. מהחברה הגיבו אז כי "אם נידרש לרגל - נעזוב את רוסיה", והכחישו דיווחים על ריגול, לכאורה, מצידם ועתרו לבית המשפט.