ראש ה-CIA מייק פומפאו, מועמדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, להחליף את רקס טילרסון המודח כמזכיר המדינה, הוא מתנגד של העסקה הגרעינית עם איראן ובעל גישה חיובית מאוד כלפי ישראל, כך לפי גורמים בירושלים. סגן השר מייקל אורן (כולנו), שכיהן כשגריר ארה"ב בעבר, פגש את פומפאו כשהיה חבר קונגרס המייצג את קנזס, אמר כי מזכיר המדינה הבא "נוטה מאוד כלפי ישראל". אורן, שכתב שני ספרים על יחסי ארה"ב וישראל, אמר כי ישנם שני סוגים של שרי חוץ - "אלה התואמים את השקפת העולם הממוסדת של מחלקת המדינה, ואלה האומרים למוסד, אני מצטער, יש לי רעיונות משלי, ואתם צריכים להתאים את עצמכם אלי".
רוב מזכירי המדינה, כולל האחרונים, כמו קונדוליזה רייס, מדלן אולברייט, טילרסון ובמיוחד ג'ון קרי, נפלו לקטגוריה הראשונה, אומר אורן. "אני רואה את פומפיאו יותר בתבנית של ג'ורג' שולץ והנרי קיסינג'ר", בהתייחסו לקטגוריה השנייה. "כשיש מזכיר מדינה שאינו תואם את תפיסת העולם של מחלקת המדינה - תפיסת עולם שנוצרה על ידי הערביסטים במשרד החוץ האמריקאי, זה דבר טוב מאוד עבורנו", טען.
לדברי אורן, בעוד שטילרסון היה קשוח בסוגיות התקציביות הנוגעות למחלקת המדינה - קיצוץ תקציבים וצמצום העובדים, "במונחים של השקפת עולם  לא היה שום דבר שהוא אמר או עשה ששבר את התבנית במשרד החוץ או איתגר את השקפת עולמם".

"לא איתגר את השקפת העולם של מחלקת המדינה". טילרסון. צילום: רויטרס

דורי גולד, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ, העומד בראש המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, שיבח אף הוא את הבחירה ואמר כי פומפאו הוא "אדם בעל הבנה מעמיקה של הסכנות במזרח התיכון". על האיומים שמציבה איראן באזור, אמר גולד, כי פומפאו "יהיה ראוי להפוך לאדריכל של תפקיד אמריקאי חדש באזור".
אחרי שכיהן בשנה האחרונה כראש ה-CIA, גולד אומר כי פומפאו מכיר היטב את המודיעין האמריקאי. "הוא מבין את הסכנות במזרח התיכון כנראה יותר מכל אחד אחר", טען. כשנשאל אם פומפאו הוא בחירה טובה מבחינת ישראל, השיב גולד: "כל מי שטוב לאמריקה, טוב לישראל, ולכל המדינות שהביטחון שלהן קשור לכנפי הנשר האמריקאי".
כחבר קונגרס וחבר בוועדת המודיעין של הסנאט, פומפאו היה מבקר חריף של הסכם הגרעין האיראני. לאחר שמונה לתפקיד ראש ה-CIA בשנה שעברה, הוא צייץ כי הוא מצפה "לגלגל חזרה את העסקה ההרסנית עם נותנת החסות הגדולה בעולם לטרור".
כחבר קונגרס ב -2014, אמר פומפאו כי הפסקת הלחימה הצבאית של איראן הייתה אפשרית. "מדובר על מתחת ל -2,000 גיחות כדי להרוס את היכולת הגרעינית האיראנית. זו אינה משימה בלתי אפשרית לכוחות הקואליציה". כמו טראמפ, הוא שוקל לנקוט צעדים נוספים כדי לתקן את העסקה הגרעינית האיראנית או להתרחק ממנה. כשפומפאו מונה לראש ה-CIA בשנה שעברה, אמר מאט ברוקס, ראש הקואליציה היהודית הרפובליקנית, כי לאורך כל שנות שירותו הציבורי, פומפאו "היה חבר של יהודי אמריקה וידיד אמיתי של ישראל. ההתנגדות הנחרצת שלו לעסקת הגרעין האיראנית מראה שהוא לוקח את האינטרסים שלנו ללב ואנחנו גאים לתמוך בו".
פומפאו ביקר ברשות הפלסטינית זמן קצר לאחר שהפך לראש ה-CIA בפברואר 2017 ובישראל פעמיים. הוא גם ביקר בירושלים כחבר קונגרס ב-2015. בביקורו באותה שנה בבירה, נפגש פומפיאו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לאחר הפגישה כי "נתניהו הוא שותף אמיתי של העם האמריקאי".