הבית הלבן מסר הלילה (חמישי) כי הוא תומך בעמדת בריטניה, ומאמין כי רוסיה עומדת מאחורי הרעלת המרגל סרגיי סקריפל ובתו יוליה. הם הסבירו כי "הרג בגז עצבים צבאי תואם את דפוס הפעולה של רוסיה". עוד נמסר כי ההחלטה לגרש דיפלומטים רוסים - היא נכונה".
מוקדם יותר היום, שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי דרשה ממועצת הביטחון של האו"ם לדון בפרשה. מדובר בתגובה החריפה ביותר של גורם בממשל טראמפ. "מקרה כזה יכול לחזור ולהתרחש בניו יורק או בערים נוספות ברחבי העולם, אם האו"ם לא יעשה כלום בנידון", אמרה, "אם לא ננקוט בצעדים קונקרטיים, סולסברי לא תהיה המקום היחיד שבו ייעשה שימוש בנשק כזה".
השגרירה הגדירה את המועד כ"רגע מכריע" וציינה כי "המדינות החברות במועצת הביטחון מצהירות על התנגדותן בשימוש בנשק כימי". היא הסבירה: "כעת רוסיה, חברה במועצה, מואשמת בשימוש בנשק כימי בשטחה של מדינה ריבונית אחרת. האמינות של מועצת הביטחון תיפגע, אם לא נקיים דיון בנושא". היא האשימה את רוסיה בביצוע ההרעלה ואמרה כי "ארצות הברית מאמינה שרוסיה אחראית לתקיפה הכימית על שני האנשים, תוך שימוש בגז עצבים צבאי".

היא התייחסה במהלך דיון חירום שהתקיים במועצה, למקרים קודמים שנעשה בהם שימוש בגז כזה, בהם הריגתו של קים ג'ונג נאם, אחיו של קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית בשנה שעברה ומספר מקרים של שימוש נשק כימי בסוריה. השגרירה סיכמה: "מעשה השימוש בגז הוא מעשה פזיז וחסר הבחנה, שסיכן את חייהם של אזרחים רבים".