בעקבות החלטתה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי לגרש 23 דיפלומטים רוסים מאדמת מדינתה, על רקע החשד למעורבותו של הקרמלין בהרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל, הצהיר הבוקר (חמישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי גם מוסקבה תפעל באותה דרך בעצמה, כשאמר כי "רוסיה תגרש בקרוב דיפלומטים בריטים ממוסקבה". 



"ההאשמות של לונדון נגדנו מסוכנות ובלתי מתקבלות על הדעת", הכריז שר החוץ הרוסי, שהוסיף כי "האמת לגבי המקרה של סקריפטל מוסתרת מהציבור".



עם זאת, הוא ציין כי מדינתו "עדיין מוכנה לעבוד במשותף עם בריטניה במסגרת חקירת המקרה, אך הסביר כי בשלב זה "לונדון מסרבת לעשות זאת". באופן דומה, הוא אמר גם כי מוסקבה מוכנה לשתף פעולה עם מזכיר המדינה החדש של ארצות הברית, ראש ה-CIA לשעבר מייק פומפאו.



לברוב אמר את הדברים בעקבות נאומה של ראש ממשלת בריטניה, שהודיעה אתמול כי בכוונתה לגרש 23 דיפלומטים רוסים מהמדינה, בעקבות ניסיון החיסול של המרגל הרוסי שהורעל בעיר סולסבורי לפני כעשרה ימים.



מיי. צילום: AFP
מיי. צילום: AFP



בנוסף לכך, נודע כי בריטניה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם ודרשה לקיים דיון דחוף בעקבות הפרשה. רוסיה מצידה הודיעה כי היא תענה במטבע דומה לכל פעולה שתבצע בריטניה.



"אנו לא מעוניינים במי שמעוניין לפגוע בנו", אמרה מיי במהלך ישיבת הפרלמנט בווסטמיניסטר, וציינה כי ל"בריטניה אין סכסוך עם אזרחי רוסיה". היא הוסיפה כי "האופן בו הגיב פוטין אירוע מצער. אנחנו לא נסבול איום על אזרחי בריטניה או על אדם אחר מצד הקרמלין על אדמתנו. לא נקבל את המשך ההפרות הרוסיות של התחייבויותיה הבינלאומיות".



כמו כן, בנוסף לגירוש הדיפלומטים הודיעה מיי כי היא מבטלת את פגישתה המתוכננת עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, וכי בני משפחת המלוכה ובכירים בריטים יחרימו את המונדיאל. לבסוף הודיעה כי ממשלתה לא תהסס להחרים נכסים ורכוש של ממשלת רוסיה במקרה שהיא תרגיש שיש בכך חשיבות לביטחון המדינה.