בעקבות החלטת ארצות הברית להטיל סנקציות על 19 אישים וחמישה גופים רוסיים, בגין פעולות סייבר שכללו ניסיונות להתערב בבחירות לנשיאות בשנת 2016, אמר הבוקר (שישי) סגנו של סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי, כי "אלו בארה"ב שמנסים להרוס את היחסים עם רוסיה באמצעות הטלת מגבלות עליה, משחקים באש".



הוא הוסיף כי מדינתו "תגיב למהלך האמריקאי על ידי הרחבת 'הרשימה השחורה' של אזרחים אמריקאים שלה", וציין כי הוא לא שולל "שימוש באמצעים נוספים".



אתמול ממשל טראמפ אישר את הטלת הסנקציות על מוסקבה. שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי סבב הסנקציות החדש מעיד על כך שממשלת טראמפ "מתמודדת ומתנגדת לפעילות סינית או רוסית זדונית, כולל ניסיונות ההתערבות שלהם בבחירות בארה"ב, התקפות סייבר הרסניות ופריצות לתשתיות קריטיות".



גורמים רשמיים אמרו כי הסנקציות היו בהכנה במשך שבועות, אבל העיתוי מגיע בדיוק כאשר ארצות הברית, שפי שצוין לעיל, מגנה את רוסיה על השימוש שלה בגז עצבים נגד המרגל סרגיי סקריפל.



יממה לפני כן הודיעה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כי בכוונתה לגרש 23 דיפלומטים רוסים מהמדינה, בעקבות ניסיון החיסול של סקריפל, שהורעל בעיר סולסבורי לפני כ-12 ימים. בנוסף לכך נודע כי בריטניה פנתה למועצת הביטחון של האו"ם ודרשה לקיים דיון דחוף בעקבות הפרשה.