דיווח: 31 אזרחים נהרגו היום (שישי) בעיר ע'וטה שבפרברי דמשק ומעל מאה נהרגו מתקיפות אוויריות של רוסיה, כך טוענים בארגון הסורי לזכויות אדם. בנוסף, שר החוץ הרוסי סרגי לברוב אישר כי אנשים ממשיכים לעזוב את העיר ע'וטה שבפרברי דמשק. על רקע הקרבות באזור, הצבא הרוסי העריך כי כ-20,000 בני אדם עשויים לעזוב את האזור במהלך היום. הדיווח מתפרסם אחרי שבשבוע שעבר דווח כי כוחות משטר אסד הצליחו לכבוש כמחצית משטח העיר בה מתקיימים קרבות עזים עם כוחות המורדים. מנגד מכחישים המורדים את הדיווחים וטוענים כי דווקא הם הצליחו לכבוש שטחים מידי צבא אסד.
יציאתם של האנשים מתאפשרת בעקבות הפסקת האש שהוכרזה בסוף חודש פברואר באזור, על ידי מועצה הביטחון של האו"ם. היא צפויה להימשך 30 יום וכוללת גם פתיחת נתיבים בטוחים להעברת סיוע הומניטרי. הדיון בנושא התנהל לאחר מספר פעמים שבהן הוא נדחה, בשל "אי הסכמה".  שגריר רוסיה אמר במהלך הדיון: "הסכמנו בשל המצב ההומניטרי. ג'בהת א-נוסרה ודאעש לא כלולים בהסכם". שגריר צרפת אמר כי "יש לפעול כדי להגיע להסדר כולל בסוריה".

השגריר הבריטי הסביר כי "בריטניה מברכת על החלטה 2401. אנחנו מברכים את כווית ושוודיה, אך לא מברכים את עצמנו. לקח לנו זמן רב כדי להסכים להחלטה זו". הוא תיאר את ההפצצות הסוריות באל-ע'וטה "ברבריות". השגריר ציטט אזרח סורי שסיפר, כי "אנחנו מתים כאן ואתם מדברים על פרופגנדה", והוסיף כי "מה שהיה במזרח אל-ע'וטה זה גיהינום על האדמה". בתוך כך, ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם טען כי מספר דקות לאחר קבלת ההחלטה, מטוסי קרב החלו בהפגזת עיירה במזרח אל-ע'וטה. עם זאת, מאז כניסתה לתוקף, דווח מספר פעמים כי כוחות צבאיים שונים יורים פגזים ומפציצים את האנשים המנסים להימלט. 
 

אזרחים נמלטים מע'וטה. צילום: רויטרס
בתוך כך, הכוחות הטורקיים הפגיזו הלילה את העיר עפרין הסורית והרגו לפחות 18 בני אדם, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הלוחמים הכורדים ניהלו קרבות עם הכוחות הטורקים, הסביר דובר ה-YPG. הוא הוסיף: "הכוחות הטורקיים ובני בריתם צבאו של אסד מנסים לכבוש את עפרין מהצפון". ביום רביעי, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפה כי צבאו יצליח לכבוש את העיר עפרין שבצפון סוריה עד שעות הערב, ובכך יגיע להישג חשוב במבצע "ענף זית" המיועד נגד הכוחות הכורדים באזור. ארדואן ציין עוד כי צבא טורקיה פתח מסדרון הומניטרי ליציאת אזרחים מהעיר. מוקדם יותר דווח כי כוחות הצבא הטורקי צרים על העיר.
המבצע שטורקיה מנהלת במחוז עפרין החל לפני כחודשיים, לאחר הודעת ארצות הברית כי בכוונתה לחמש את הכוחות הכורדים במחוז הגובל בטורקיה בנשק מתקדם נגד דאעש, דבר  שטורקיה ראתה כאיום על ביטחונה. לאחר מכן החלה טורקיה במבצע הצבאי ושלחה אלפי לוחמים מצבאה, בגיבוי עשרות אלפי מורדים פרו טורקים מ"צבא סוריה החופשית", אל מול הכוחות הכורדים, המונים גם הם עשרות אלפי לוחמים.

חיילים טורקים בעפרין. צילום: רויטרס
אל הכוחות הכורדים במחוז הצטרפו כוחות סיוע ממחוזות כורדים נוספים, חלקם מאזורים נוספים בסוריה, וחלקם אף מהאוטונומיה הכורדית בעיראק, ואף כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אל אסד. הטלוויזיה הסורית שידרה תמונות של לוחמים נאמנים למשטר חוצים עמדת שמירה כורדית, כשהם מנופפים בדגלי המדינה וקוראים "סוריה אחת, סוריה אחת". "באנו לומר לאנשינו במחוז עפרין כי אנחנו כולנו יחד", אמר אחד הלוחמים שצולמו. בתוך כך, על פי הדיווחים השונים, הכוחות הטורקים מפגיזים את הכוחות הסוריים שנכנסים לעפרין כדי לסייע ללוחמים הכורדים.